וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: להיזהר מאלחוטי כמו מסלולר

אריאל נוי

21.7.2010 / 11:54

משרד הבריאות הודיע כי שימוש בטלפון אלחוטי חושף את המשתמש לקרינה. המשרד ממליץ להרחיק את הטלפון מהראש בזמן הדיבור ולהימנע מהצבת הבסיס בחדרי ילדים

יש להיזהר משימוש בטלפונים אלחוטיים כשם שיש להיזהר משימוש בטלפונים סלולריים - כך עולה מהמלצות שמפרסם היום (רביעי) משרד הבריאות., לאחר שנבדק ונמצא כי גם טלפון אלחוטי פולט קרינה. עם זאת, מציינים במשרד, ההמלצה לא מבוססת על מחקרים הנוגעים לשימוש בטלפון אלחוטי.

"המידע העובר בין יחידת הבסיס (היחידה הנייחת של הטלפון) לבין היחידה הניידת של הטלפון האלחוטי מועבר בצורה של קרינת רדיו. לפיכך, יש לאמץ את עקרון 'הזהירות המונעת' גם בהקשר של טלפון אלחוטי", נאמר בהודעת משרד בריאות.

באתר משרד הבריאות הוספה פסקת אזהרה בעניין השימוש בטלפון אלחוטי להסברים בנוגע לשימוש נכון בטלפונים סלולריים. המשרד ממליץ כי בסביבה הביתית ובסביבת העבודה, יש לשקול את השימוש בטלפון קווי למול השימוש בטלפון אלחוטי. בזמן שיחה בטלפון אלחוטי, רצוי להשתמש ברמקול על מנת להרחיק את החלק הנייד של הטלפון האלחוטי מהראש. אין להתקין את בסיסי הטלפונים האלחוטיים בחדרי שינה, חדרי ילדים או בחדרי עבודה בהם נמצאים חלק ניכר מהזמן. במקרה שבו החלק הנייד של הטלפון האלחוטי איננו בשימוש יש להחזירו לטעינה בתחנת הבסיס.

בחודש מאי פורסם מחקר מטעם ארגון הבריאות העולמי אשר העלה כי אנשים המדברים 30 דקות ביום ויותר במכשיר הטלפון הסלולרי נמצאים בסיכון גבוה ב-40% מאחרים לפיתוח גידול ממאיר במוחם. מדובר במחקר הבינלאומי המקיף ביותר שנערך אי פעם לבחינת הקשר בין שימוש בטלפונים סלולריים לבין התפתחות גידולי מוח. המחקר התבסס על ראיונות עם משתמשים במכשירים סלולריים ונערך ב-13 מדינות ברחבי העולם. שום מחקר קודם לא כלל מספר כה רב של מרואיינים, ובייחוד מספר גדול יחסית של משתמשים "כבדים", שהשתמשו בטלפון סלולרי לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully