וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון נגד שב"כ: "למה פרלמן לא הגיע לדיון?"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

21.7.2010 / 10:53

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי נזף בשב"כ, שמונע מחיים פרלמן, החשוד ברצח פלסטינים ומדוד סיטבון החשוד שסייע לו, מלהגיע לדיון בעניינם. "לא יכול להיות שהחשודים מבודדים מהעולם החיצון"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי, מתח הבוקר (רביעי) ביקורת נוקבת על התנהלות השב"כ, שלא הביא את חיים פרלמן החשוד ברצח ארבעה פלסטינים ואת דוד סיטבון, החשוד כי סייע לו, לדיון בעניין מניעת מפגש עם עורכי דינם. "לא יכול להיות שהחשודים מבודדים מהעולם החיצון ולא יכולים לדעת על זכויותיהם", אמר לוי בערעור על מניעת מפגש עם עורכי הדין. "לא ראיתי התנהגות כזאת כל ימי חיי. יש נאשם שמנותק מהעולם, זכותו האלמנטרית לדעת מה מתרחש. זה המינימום שניתן לעשות". עם זאת, השופט לוי נמנע מלדון בשאלת המפגש עם עורכי הדין מכיוון שתוקפו של הצו שעליו ערערו השניים הסתיים ועליהם להגיש ערעור על הצו החדש שהוצא בנושא.

פרקליטו של חיים פרלמן, עורך הדין שרון נהרי, אמר לאחר הדיון כי הוא מרוצה מכך שבית המשפט הורה לשב"כ ולמשטרה להביא את העצורים לדיון ולא "מאפשר לשב"כ לעשות דין לעצמו". ביום שני פנתה האגודה לזכויות האזרח ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על מנת שזה יפעל להסרת הצו שמונע מפרלמן מפגש מעורך עם עורך דינו.

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי כוחות גדולים של משטרה והשב"כ פשטו על ביתו של פרלמן, פעיל ימין בן 30 המתגורר בגבעת וושינגטון סמוך ליבנה. פרלמן, נשוי ואב לשלושה, למד בעבר בישיבת "הרעיון היהודי" בירושלים המזוהה עם משנתו של הרב מאיר כהנא. הוא נעצר בחשד כי רצח ארבעה פלסטינים ובניסיון לרצח של שבעה פלסטינים נוספים. סיטבון נעצר השבוע בחשד למעורבות במעשים המיוחסים לפרלמן. הוא חשוד בין השאר בגניבת תחמושת מבסיס של צה"ל ומבית פרטי בשתי פריצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully