וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש לקשיש שביצע מעשים מגונים: שנת מאסר

גלעד גרוסמן

21.7.2010 / 12:05

יהודה כהן, קשיש בן 84, הודה והורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי ילדות בנות 12 שהתגוררו בסמוך אליו. בית המשפט גזר עליו, למרות גילו, שנת מאסר בפועל

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) שנת מאסר על יהודה כהן, בן 84, שהודה והורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי ילדות בנות 12 שגרו בסמוך אליו. כמו כן, הוא חויב לפצות כל אחת מהן בעשרת אלפים שקלים.

כהן, שתחילה הואשם בביצוע מעשה סדום, הודה בכך שביולי 2006, לאחר שהילדה הגיעה לדירתו כדי להשתמש בשירותים בזמן שבביתה נערך שיפוץ, פתח עמה בשיחה ותוך כדי כך חיבק אותה, נשק לשפתיה ונגע בשדיה. הנערה התלוננה על המעשה במשטרה, אולם עד שכהן זומן לחקירה, הוא הספיק לבצע מעשה מגונה בילדה נוספת. במרץ 2007, פגש את הילדה השנייה, הכניס את ידו מתחת לתחתוניה ונגע בישבנה. למשטרה נודע על המקרה השני רק בעקבות הודאתו של כהן.

"גזירת דינו של אדם בן 84, כשהוא מצוי בערוב ימיו, היא מלאכה לא קלה, בוודאי כאשר מדובר במי שמעולם לא הורשע בעבר בפלילים וניהל אורח חיים נורמטיבי עד היותו כבן 80. מקשה אף העובדה שהינו איש חולה, וכפי שעולה מהתעודות הרפואיות שהוצגו בפנינו, מצבו אף הידרדר מאז ביצוע המעשים", כתבו השופטים בגזר הדין. עם זאת, הם הבהירו כי "גיל אינו משמש חסינות מפני ענישה ראויה והולמת בנסיבות המתאימות, ונסיבות כאלה מתקיימות במקום בו מדובר בעבירות מין בכלל, ובעבירות מין שבוצעו כלפי קטינות רכות בשנים בפרט. שומה על בית המשפט לתרום את חלקו כנגד מי שמנצל את תמימותם וחולשתם של קטינים לשם סיפוק יצריו בענישה שתבטא את הסלידה ושאט הנפש, וכן תעביר מסר מרתיע לנאשם ולשכמותו".

פרקליטתו של כהן, עו"ד טלי גוטליב מהסנגוריה הציבורית, אמרה לאחר הדיון כי "בית המשפט קיבל את מלוא טענות ההגנה, תוך מתיחת ביקורת על השיהוי הרב ללא כל סיבה עד להגשת כתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully