וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות חיים בנפרד לא הצדיקו מתן גט לבעל

גלעד גרוסמן

20.7.2010 / 20:43

בקשתו של גבר בן 72 לחייב את אשתו, אשר חייה בנפרד ממנו מאז 1996, לתת לו גט, נדחתה על ידי בית הדין הרבני. פרקליטו טוען: "הוא הפך למעין עגון"

14 שנה מחוץ לבית הן לא סיבה לגירושין - כך קבע לאחרונה בית הדין הרבני בתל אביב, שדחה תביעת גירושין של יזם נדל"ן מוכר, שביקש לקבל גט מאשתו. תביעה דומה כבר נדחתה על ידי בית הדין האזורי ובית הדין הרבני הגדול, וגם בג"ץ סירב להתערב בנושא.

היזם בן ה-72 ואשתו בת ה-80 נישאו בשנות ה-60', אולם באמצע שנות ה-90' התערערו היחסים ביניהם, וב-1996 עזב הבעל את הבית. למרות שנפרדו, בני הזוג לא התגרשו מעולם. על פי תביעת הגירושין, עד שנת 2007 העביר הבעל כספים לאישתו כדי לסייע בטיפול בבנם, אולם לטענתו, בשלב מסוים התברר לו שהאישה לוקחת את הכסף לעצמה ואז הפסיק לשלם לה. לדבריו, בעקבות זאת היא הגישה נגדו תביעות, והוא ביקש להתגרש.

אולם, בית המשפט הרבני לא השתכנע שיש לחייב את האישה להתגרש בניגוד לרצונה. לאחר כשנה וחצי דחה ביהמ"ש את התביעה ופסק כי על הבעל לשוב אל "אשת נעוריו", או לחלופין לפצותה עד שתסכים לקבל גט. היזם ערער לבית הדין הרבני הגדול, שדחה אף הוא את תביעת הגירושין. הבעל לא התייאש והגיש תביעת גירושין חדשה. הפעם הוא הגיע עד לבית המשפט העליון, אלא ששם נאמר לו בדיון שהתקיים לפני כחודש כי בית המשפט לא מוצא סיבה להתערב בהחלטות בית הדין הרבני. לבסוף, דחה בית הדין את התביעה, לאחר שהדיינים קבעו שמכיוון שלא חל שינוי מאז שנדחתה התביעה הראשונה, לא היה מקום כלל להגיש תביעה נוספת.

"חבל מאוד שבית הדין הרבני לא מבין כי נסיבות העניין שהונחו בפניו מחייבות שיקול דעת בריא", אמר בתגובה פרקליטו של הבעל, עו"ד ברק רון. "בני הזוג מבוגרים מאוד. ההליכים המשפטים הארוכים שעובר הבעל הם קשים מאד. הוא מבקש לסיים את הסאגה הזו ולחיות בכבוד ובשקט את שארית חייו. לא מדובר בבני זוג בשנות הארבעים-שלושים לחייהם, אז הנסיבות מחייבות התעקשות ועמידה על זכיות. האישה חיה בכבוד, הבעל לא נמצא בבית כבר זמן רב. כל רצונו לשים אץ העניין מאחוריו גם ככה קשה המצב אליו נקלע. בעצם האישה הפכה את הבעל למעין עגון למרות שאין מצב משפטי שכזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully