וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשו מאות חרדים בליווי צה"ל בגבול הצפון?

יהושע בריינר

20.7.2010 / 17:38

מאה חרדים עלו להתפלל בקבר צדיק בגבול הצפון. קברו של מר בר רב אשי ממוקם על גדר המערכת ונמצא בלב מחלוקת בין ישראל ולבנון. החרדים קיבלו לראשונה בחייהם תדריך צבאי למהדרין

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דוד כהן, כיכר השבת)

חרדים אינם נמנים בדרך כלל על אלה המקבלים תדרוך צבאי מקציני צה"ל, אבל התמונה הלא שגרתית הזאת התרחשה בסוף השבוע האחרון. כמאה חרדים עלו אל קברו של מר בר רב אשי, הקבור ליד גבול לבנון סמוך לקיבוץ מנרה. גדר הגבול כמעט וחוצה את חלקת הקבר, המיוחסת על פי המסורת לצדיק, שהיה מעורכי התלמוד הבבלי. לפני שנת 2000 הותרה כניסה חופשית של מתפללים יהודים לחלקת הקבר, אולם לאחר הנסיגה, חלקת הקבר הייתה במחלוקת, כאשר הלבנונים טענו כי במקום קבורה אישיות איסלמית.

במסגרת העלייה לקבר, כוחות של פיקוד צפון ליוו את החרדים, שקיימו במקום תפילה, כאשר קודם לעלייה הם קיבלו תדרוך ביטחוני מקצין האחראי על הגזרה. בפיקוד צפון מאפשרים אחת לכחצי שנה עלייה למתחם הקבר, הסגור ברוב ימות השנה בשל החשש הביטחוני מהחיזבאללה. במסגרת התדרוך אמר קצין בדרגת סרן כי "אנחנו רוצים לסיים את האירוע בצורה בטוחה, כך שאתם תהנו ואנחנו נהנה. במידה וקורה אירוע או נשמע ירי לכיוון שלנו, כולם מתבקשים לרדת על הרצפה ואנחנו נוציא אתכם בצורה מסודרת. במידה ויהיה לנו אירוע אחר בגזרה, אני אצעק ותצטרכו לעזוב את המקום".

על העלייה צפו גם חיילים מכוח יוניפי"ל מעברו השני של הגבול. "מר בר רב אשי הוא צדיק גדול ויש לנו זכות גדולה לעלות אל קברו ולהתפלל", אמר בנימין מחלב, מראשי ארגון "יסוד עולם" שארגן את העלייה, "אנו מקווים שבזכות התפילות שלנו בקברו עם ישראל ייגאל ושאויבנו ינוסו מפנינו".

לדברי גורם בפיקוד צפון, העלייה לחלקת הקבר, על הסכנה הטמונה בכך, הינה חלק ממדיניות ישראל. "המטרה שלנו היא לממש את המדיניות הישראלית בגבול הצפון עד הסנטימטר האחרון", אמר. "זה כולל גם עלייה של קבוצות של מתפללים בצורה מסודרת ומאובטחת לקברי צדיקים וגם נוכחות של כוחות צבא על קו הגבול הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully