וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהממשלה מפסיקה לסבסד עיתונים

רועי שגב

20.7.2010 / 14:47

70 מליון ש"ח בשנה הולכים לפרסום מודעות קטנטנות בעיתונאים שאף אחד לא רואה. רועי שגב חושב שהממשלה יכולה – וצריכה – לדאוג לאזרח ולא למו"לים הגדולים

אלוהי החיסכון הממשלתי מצוי לפעמים בפרטים הקטנים, או ליתר דיוק במספרים ה"קטנים". בימים אלא מתגבשת במשרד האוצר הצעה, לפיה הממשלה תפסיק לפרסם בעיתונות הכתובה. מדובר בשינוי החלטה ארכאית, לפיה מודעות ממשלתיות ובעיקר מכרזים, חייבות להיות מפורסמות בתשלום בעיתונים היומיים. המדינה מוציאה על כך כשבעים מליון שקלים בשנה, והמו"לים של העיתונים מאוד לא ישמחו להיפרד מתקציב הפרסום השמן הזה.

איזה מודעות אלה?

על פי המדיניות הנוכחית, הממשלה מפרסמת מודעות זעירות המרוכזות בעמודי הקצה של העיתונים, בפונט (גודל דפוס) הדורש מאמץ גם מאנשים שראייתם היא 6/6. קהל היעד לפרסום הם בעלי עניין ונציגי חברות עסקיות המחפשים להתמודד על המכרזים הללו, אבל האפקטיביות של פרסומים שכאלה אינה גבוהה.

אתרים רבים הוכיחו בשנים האחרונות שהאינטרנט הוא הדבר הבא ודרכו מבוצעת מהפכה חברתית- צרכנית - עסקית חדשה, המאפשרת ליותר מידע ואינפורמציה להגיע ליותר ויותר אנשים. האינטרנט מהווה פלטפורמה פרסומית שבמקרים רבים היא חינמית, ובמקרים אחרים היא זולה בהרבה מהעיתונות המודפסת. האינטרנט זמין 24 שעות ביממה, עדכני, ומאפשר חשיפה רחבה בהרבה מאשר זו שיש לעיתונות הכתובה. העיתונים היומיים בישראל מודפסים בכחצי מיליון עותקים ליום, לאתרי האינטרנט השונים מיליונים רבים של גולשים.

כבר כיום וזה בטוח, המידע מגיע ליותר אנשים בדרך הזו, והם גם הבוחרים איזה מידע ופרסום לצרוך. העיתונים פשוט לא אוהבים לכתוב ולספר לכם על כך.

העתיד הוא בפרסום ברשת ואת הכסף שמוציאה הממשלה כיום על הפרסום הלא אפקטיבי אפשר להפנות לפרסום מושקע ומעוצב באותם העיתונים ממש, שיספר על כך שהמכרזים עברו להתפרסם באינטרנט. כך גם העיתונים יקבלו נתח מתקציב הפרסום ויסתגלו למציאות החדשה, וגם הציבור ייחשף למידע שבמודעה ואף יקרא אותה בלי משקפי ראיה ומיקרוסקופ אלקטרוני.

לא רק את המכרזים

אם כבר משנים מדיניות ומתאימים אותה למציאות החדשה, מדוע להסתפק רק במודעות מכרזים? על פי החוק, חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה חייבות לפרסם הודעות מהותיות בעיתונים, והרי הודעות אלו מפורסמות באתרי הבורסה לכל דורש וגם אתרי כלכלה שונים ניזונים מהפרסומים הללו, ומביאים אותם לידיעת הציבור. אז למה הכסף צריך ללכת רק לעיתונים, הכלי הפחות אפקטיבי כאן.

על שינוי המדיניות המסתמן לא קראתם בעיתון המודפס שלכם, ולא בכדי. הקורא הנבון ישאל את עצמו מתי ולמה מאחדים העיתונים כוחות נגד המהלך הזה, שהרי בדרך כלל הם מנהלים מאבק עסקי רווי יצרים בינם לבין עצמם. אבל הפעם זהו מאבק משותף של העיתונים הגדולים (שבתשלום) מול חינמון הנוגס בעוגת הפרסום שלהם ומול הסכנה שכסף ממשלתי "בטוח" יפסיק לזרום לכיסם.

* הכותב הוא סמנכ"ל אתר יד2 השייך לקבוצת אתרי וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully