וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע החופש הגדול: 2,700 מטפלות ישבתו מחר

גיל סימה

20.7.2010 / 14:40

מטפלות במשפחתונים של משרד התמ"ת ישבתו מחר במחאה על תנאי העסקתן. כתוצאה מכך, כ-15 אלף ילדים יישארו בבתיהם. "עצוב לדעת שדווקא המשרד שאמור לדאוג לנשים חד הוריות להתפרנס בכבוד עושה מאיתנו צחוק"

זעקתן של 2,700 מטפלות במשפחתוני משרד התמ"ת תגיע מחר (רביעי) לשיאה עם השבתתם של מאות משפחתונים והשארתם של כ-15 אלף ילדים בבית. המטפלות ישבתו במחאה על תנאי העסקתן והיעדר זכויות סוציאליות. מדובר במספר רב של משפחתונים הפזורים ברחבי הארץ. פעילותם מתמקדת במגזר החרדי והערבי, בהם ניכרת מצוקת המשפחות ברוכות הילדים אשר אינן מסוגלות לשלוח את ילדיהן למשפחתונים הפרטיים.

לפני כשנה החלו המטפלות, המקבלות את שכרן ממשרד התעשייה והמסחר, לנהל משא ומתן עם פקידי המשרד על מעמדן הסוציאלי. על פי המצב הקיים, המטפלות מקבלות שכר ממשרד התמ"ת, אך הן אינן מוגדרות כעובדות המשרד ואינן מקבלות תלוש משכורת. משום כך הן גם אינן מקבלות זכויות סוציאליות.

"זוהי הרגשה של עבד", אמרה לוואלה! חדשות עליזה ידעי מבני ברק העובדת כמטפלת במשפחתון מזה 23 שנה. לדבריה, צמד המלים "זכויות סוציאליות" אינו קיים בלקסיקון עבורה - מה שאומר שהיא וחברותיה נטולות מעמד ואינן זכאיות כיתר העובדים המועסקים במשק לדמי הבראה ומחלה, ימי חופשה וזכויות נוספות. "הפכנו לבני כלאיים של המשרד, זה אפילו יותר גרוע מעובדי קבלן", היא הלינה. ידעי עובדת כ-50 שעות שבועיות ושכרה נמוך בהרבה משכר המינימום הנהוג במשק ועומד על 4600 שקלים. "זה מעציב לדעת שדווקא המשרד האמור לדאוג לנשים חד הוריות להתפרנס בכבוד עושה מאיתנו צחוק", אמרה.

תום דבורי מארגון 'כוח לעובדים', המלווה את מאבק המטפלות, ציין כי במשך כשנה מתנהל משא ומתן מול פקידי המשרד, אך אלה לדבריו "גוררים רגליים" ומנסים להימנע מהסכמות בנושא. "אנחנו דורשים כי שכרן של המטפלות במשפחתונים יושווה לשכרן של המטפלות במעונות השונים, כשכל הדרישות התפעוליות שהתמ"ת דורש מהמטפלות לעשות על חשבונן תיעשינה בשיתוף פעולה בין כלל הגורמים", הוא הצהיר.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי "בעקבות המידע שהתקבל באגף למעונות יום ומשפחתונים בדבר השביתה הוציא האגף הודעה על כך שהיא לא תואמה עם המשרד והיא עלולה לפגוע במתן השירות לציבור ההורים. השביתה מהווה הפרה של התחייבות המטפלות כלפי ההורים על פי הנהלים. המשרד מבקש לעדכן את ההורים בדבר זכותם לקבל החזר כספי ממטפלות המשפחתונים בגין השביתה. נושא שכר המטפלות נמצא בטיפול משרד האוצר. תקציב האגף למעונות יום ומשפחתונים מוגדר ומחולק לפעילויות שונות בהתאם להחלטות הממשלה הרלוונטיות בנושא. קיימים תקציבים לסבסוד ילדים, לבינוי ולהגדרת ההיצע ותקציבים להרחבת הצהרונים. כל שינוי תקציבי אם יאושר על ידי הממשלה יפגע באחד מנושאים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully