וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וקוריאה הדרומית יקיימו תמרון משותף

טליה שחר

20.7.2010 / 13:53

בעקבות ההתנהגות המתגרה של פיונגיאנג לאחר הטבעת אוניית הקרב הדרום קוריאנית, הודיעו ארצות הברית וקוריאה הדרומית על קיום תמרון צבאי משולב בחופי קוריאה בסוף החודש

במהלך שנועד לשלוח מסר מרתיע לקוריאה הצפונית, הודיעו היום (שלישי) שרי ההגנה של ארצות הברית וקוריאה הדרומית על קיום תמרון צבאי משותף ב-25 ביולי. מטרת התרגיל היא לרסן את ההתנהגות האגרסיבית של פיונגיאנג בעקבות הטבעת אניית הקרב של הדרום.

התמרון צפוי להימשך ארבעה ימים והוא יכלול 20 אוניות, 200 מטוסים ו-8,000 משתתפים. סין, בעלת בריתה של קוריאה הצפונית, גינתה את התרגיל המתוכנן, ופתחה בתרגילים ימיים משלה לאורך חופיה המזרחיים.

"תרגילי ההגנה המשולבים הללו מתוכננים לשלוח מסר ברור לקוריאה הצפונית, שההתנהגות האגרסיבית שלה חייבת להפסיק. ושאנו מחויבים יחד לחזק את היכולות ההגנתיות המשותפות שלנו", אמר מזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס בהודעה משותפת עם עמיתו הדרום קוריאני.

לא מכוונים לסין

גייטס הכחיש את טענותיה של סין כי התמרון מכוון גם נגדה. "התרגילים הללו הם סמוך לחופי קוריאה, לא סמוך לחופי סין. אלה תמרונים בדומה לאלה שאנו קיימנו בעשורים הקודמים", אמר גייטס. "אין בהם שום פרובוקציה".

מחר תצטרף אל גייטס בסיאול מזכירת המדינה הילרי קלינטון, במפגן תמיכה בקוריאה הדרומית לאחר שהאשימה את הצפון בהטבעת אוניית הקרב בחודש מרץ, שגרמה למותם של 46 מלחים.

היחסים בין שתי הקוריאות הידרדרו בצורה משמעותית בחודשים מאז הטבעת הצ'אונן. ועדה בינלאומית קבעה כי טורפדו של צפון קוריאה הוא שגרם לבקיעתה של האונייה. פיונגיאנג מכחישה את הטענות ודורשת לקיים חקירה משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully