וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לחייל שהתעלל בחברו ליחידה

יהושע בריינר

20.7.2010 / 13:12

בית הדין הצבאי גזר 60 ימי עבודות שירות צבאיות על חייל שבעט כדור לעבר חברו ליחידה ופגע בו בכל חלקי גופו. החייל שהורשע ביצע את המעשים עם חייל נוסף, והשניים אף צילמו חלק מהמעשים

החטא - ועונשו הקל: בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון גזר אתמול (שני) 60 ימי עבודות שירות על חייל שהתעלל בחייל אחר במקלחת ובחדרי המגורים בבסיס צבאי. החייל, בסיוע חברו, אף צילם חלק מהמעשים. העונש הושג במסגרת עסקת טיעון, לפיה ירצה החייל 60 ימי מאסר שיומרו לעבודות שירות צבאיות. בנוסף, נגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים.

מפרטי גזר הדין עולה, כי בתחילת 2008 התעללו שני חיילים, המוגדרים כחיילים מקא"ם (אוכלוסיות מיוחדות), בחברם בעת ששירתו בבסיס חוות השומר. השניים בעטו את הכדור בו שיחקו לעברו של חייל אחר שהיה במקום, ופגעו בישבנו, באיבר מינו ובראשו מספר רב של פעמים.

חיילים אחרים שהיו עדים למעשים צחקו על הנעשה, זאת על אף תלונותיו של החייל שנפגע. בהמשך היום, נכנסו שני החיילים המתעללים למלתחות הבסיס בעת שהחייל התקלח, ואחד מהם החל לבעוט את הכדור לעברו ופגע בו בראשו ובישבנו. בעת שהתלבש, החל חייל אחר להפשיט את תחתוניו ומכנסיו, כשחבריו מצלמים את המעשים.

שלושת שופטי בית הדין התחשבו בגזר דינם בכך שהמעשים היו בתחילת שירותם הצבאי של החיילים, אותו הספיקו בינתיים להשלים בהצלחה, וכן במצבם האישי הקשה של הנאשמים. עם זאת, כתבו השופטים כי "עבירה של התעללות בחייל אחר מכוערת היא, ופוגעת פגיעה קשה בערכי יסוד עליו מושתת השירות הצבאי". שני החיילים שהואשמו הביעו חרטה על מעשיהם, אולם ייאלצו בקרוב לשוב למדי צה"ל על מנת לרצות את עונשם.

בא כוחו של אחד החיילים, עורך הדין בני קוזניץ, הביע שביעות רצון מגזר הדין. "אני שמח שבית הדין הצבאי והפרקליטות קיבלו את טענותינו כי מדובר במעשה ילדותי אשר נעשה על ידי מרשי וחבריו בתחילת שירותם ובטרם הפנימו את הנורמות הצבאיות". עורך הדין קוזניץ הוסיף, כי "מרשי הספיק מאז לעשות שירות צבאי טוב, מלא ומועיל, ובאחרונה השתחרר מהשירות והתחיל בחייו האזרחיים, שם ימשיך ויתרום לחברה כפי שעשה בשירותו הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully