וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' בגבול מצרים: לעצור את המסתננים

רמי שני

20.7.2010 / 13:36

השר לביטחון הפנים סייר לאורך הגבול בין ישראל למצרים והביע דאגה מזרם המסתננים לארץ. "נכנסים כאן 1,200 מהגרים כל חודש, ואחר כך הם בתל אביב, אילת ואשדוד. זאת תקלה חמורה"

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) סייר היום (שלישי) לאורך הגבול ה"פרוץ" בין ישראל למצרים. אהרונוביץ' שמע סקירה מפי מפקד הגזרה בצה"ל, ומפקד המחוז הדרומי במשטרה והגדיר את המצב הנוכחי כ"הפקרות של ממש". לדברי אהרונוביץ', "נכנסים כאן 1,200 מהגרים כל חודש לתחום מדינת ישראל, ואחר כך הם בתל אביב, אילת ואשדוד. זאת תקלה חמורה, שהחברה בישראל משלמת עליה".

בתום הסיור הצהיר אהרונוביץ': "באתי לראות בעיניים את מה שקורה. כבר בחודש מרץ, העברנו את ההחלטה להקים כאן מכשול וגדר ולהציב אמצעים טכנולוגים. לפני יומיים, התבשרנו בממשלה שהביצוע לא מתקדם. הובטח לנו שבנובמבר יתחילו העבודות, אבל אני לא רואה את זה קורה. צריך לעשות כמה פעולות באופן מיידי, עד שהגדר תהיה מוכנה. צריך לעבות את יחידות משמר הגבול שכאן, לשים גדרות ומכשול וכמובן להתעסק עם המעסיקים, שיוצרים את המצב הנוכחי המאפשר כניסת המהגרים. צריך לנקוט בפעולות ולקנוס אותם באופן כזה שהם לא ימשיכו להעסיק מהגרים לא חוקיים. כמו כן, כל מי שנמצא כאן, שהוא בר הסגרה או הרחקה, צריך להיות מורחק".

לדברי השר לביטחון הפנים, הוא דרש בישיבת הממשלה תקציב ומשאבים שיסייעו לעבות את קו ההגנה ואף זכה לתמיכת שרים בכירים, ביניהם שר הפנים אלי ישי והמשנה לראש הממשלה משה יעלון. "צריך כאן פלוגות של משמר הגבול, במקום יחידות צה"ל", הוא הצהיר. "היחידות האלה עושות את עבודתן, אבל זה גבול של שלום, ואלה היחידות שצריכות להתמודד עם המצב הזה".

"איום ברמה הלאומית"

בהתייחסו לתקציב הנמוך שאושר בממשלה למשרד לביטחון בפנים אמר אהרונוביץ', כי המשרד יקבל בסופו של דבר את מה שהוא מבקש. לדבריו, "נכון שהיה משבר, בו האוצר לא ניהל עמי משא ומתן ראוי. אני אמרתי את דעתי. זהו דבר שגובל בחוסר אחריות. אני מקווה, שאחרי השיחה של ראש הממשלה עם שר החוץ, המשבר נפתר, ואנחנו ניכנס למשא ומתן אמיתי כבר בשעות ובימים הקרובים, וכל מה שהמשרד דורש, שזה בדמה של החברה הישראלית, הוא יקבל. זה טיבו של משא ומתן. אנחנו מדברים על השיטור העירוני, על גבול מצרים, על המגזר הערבי, יש הרבה תופעות שאי אפשר להתעלם מהן. ההעדפות שצריך לתת למשרד לביטחון פנים הן מן הצדק, ואני מקווה לקבל אותן".

יושב ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן, שנכח בסיור עם אהרונוביץ' אמר לוואלה! חדשות כי "המסתננים הם איום ברמה הלאומית. אני מצפה מהממשלה להקצות את המשאבים המתאימים ולהפסיק לפזר הבטחות בלי לקיים אותן. יש חשיבות רבה לסגירת הגבול בכל דרך אפשרית. אני מקווה שלוח הזמנים שהציג השר, לפיו בתחילת החורף נראה את תחילת העבודות, אכן יתממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully