וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי למשעל: נסיר המצור על עזה

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

20.7.2010 / 13:00

אחמט דאווט אולו נועד בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של חמאס והבטיח, כי טורקיה "תשקיע את מירב המאמצים" כדי להביא להסרת המצור מעל הרצועה

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו נועד היום (שלישי) בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ודן עמו בשורה של נושאים, בראשם הצורך לגבש הסכם פיוס פנים-פלסטיני בין חמאס לפתח. סוכנות ידיעות טורקית דיווחה בתום הפגישה כי השניים דנו גם בתהליך השלום במזרח התיכון ובמצב ברצועת עזה. מסוריה צפוי דאווט אולו לטוס לקאבול, שם ישתתף בוועידה הבינלאומית על עתידה של אפגניסטן.

על פי הדיווחים, דאווט אולו אמר למשעל כי ארצו תומכת בסוגייה הפלסטינית ומוכנה "להשקיע את מירב המאמצים כדי להביא להסרת המצור על עזה". בנוסף, חזר שר החוץ הטורקי על דרישתה של ארצו שישראל תתנצל על אירועי המשט לרצועה, תסכים להקמת ועדת חקירה בינלאומית עצמאית ותפצה את משפחות ההרוגים. משעל שיבח את תמיכתה של טורקיה בסוגייה הפלסטינית והבהיר כי דרישותיה של טורקיה מישראל בעקבות אירועי המשט הן "צודקות".

משעל תקף את ישראל שממשיכה, לדבריו, "לבנות בהתנחלויות בגדה המערבית ובעיקר בירושלים הכבושה ומנסה לייהד את ירושלים ולגרש את תושביה הערבים". הוא הודה עוד לממשלת טורקיה בראשות ראש הממשלה ארדואן על המאמצים שהיא משקיעה כדי להביא להסרת המצור על עזה.

אתמול נפגש שר החוץ הטורקי עם נשיא סוריה בשאר אסד וגם שם חזר דאווט אולו יחד עם אסד על הדרישה שתוקם ועדת חקירה בינלאומית עצמאית לבדיקת המשט לעזה. בהודעה משותפת שפרסמו אסד ודאווט אולו נכתב כי יש צורך בועדת חקירה בינלאומית עצמאית בעניין "הפשע שביצעה ישראל נגד המשט הטורקי". בהודעתם הוסיפו שני האישים כי "יש להגביר את המאמצים שיובילו לשבירת המצור הבלתי-אנושי המוטל על רצועת עזה וכן להשגת פיוס פנים-פלסטיני שישיב את זכויותיו של העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully