וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח ציפורני חתול

עובד אלחליבי

20.7.2010 / 11:36

בכפר סבא הוקמה משטרת בעלי חיים, שמנסה לשים סוף למקרי התעללות בעיר. הסיפורים, אומרים המתנדבים, מסמרי שיער. ראו הוזהרתם

משטרת בעלי החיים הראשונה והיחידה בארצנו הקטנטונת נוסדה השנה בכפר סבא. 40 מתנדבים בלבוש משטרתי, ובליווי ניידת משטרה, נלחמים במקרי התאכזרות לכלבים ולחתולי רחוב על מנת לשים סוף לתופעה. המתנדבים יוצאים לרחובות ברגע שהם מקבלים דיווח על שכן שמרעיל חתולי רחוב, על קרבות כלבים או על ילדים ש"משתעשעים" בחיית מחמד חסרת אונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משטרת בעלי החיים בכפר סבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

אצלנו בארץ זו אולי המצאה חדשה למדי, אבל משטרה להגנה בעלי חיים קיימת בארה"ב למעלה מ 100 שנים, ובאנגליה קרוב ל150 שנה. עם הערך המוסרי שיש ליחידות מסוג זה, קשה להתעלם מהשאלות המתבקשות - למה להקים כאן יחידה שמטפלת רק בהתאכזרות לבעלי חיים? מה, נגמרו לנו הצרות במדינה? תאונות בכבישים, פצצה גרעינית איראנית, גלעד שליט? למה להקים יחידה משטרתית שעוסקת רק בבעלי חיים? התשובות טמונות בסיפורי הזוועה. מסתבר, שמדובר בתופעה חברתית הרבה יותר קשה ושורשית ממה שנהוג לחשוב. רק בשנה האחרונה "משטרת בעלי חיים כפר סבא" טיפלה ב- 250 מקרים של התאכזרות כלפי חיות. שוב, באזור כפר סבא בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתנדבים בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל האם זה בכלל עוזר? "ברגע שמתעללים רואים שוטרים, זה מרתיע אותם. כשאנשים יודעים שיש אכיפה, אז חושבים פעמיים לפני שעוברים על החוק", מספר דורון ברנר שמנהל את היחידה. בשנת 2007 ברנר ואופיר נריה כץ, יצרו קשר עם המשטרה בבקשה לפתוח משטרת בעלי חיים בכפר סבא כפי שנהוג במקומות רבים בעולם. "לקח זמן לשכנע את המשטרה להקים את היחידה, אבל היום הם דואגים להעביר קורס שוטרים בסיסי, מספקים לנו מדים וגיבוי משטרתי. הודות לעזרתה של עו"ד אופיר נריה כץ, אנחנו גם לוחצים שיוגשו כתבי אישום על מקרים של עבירות חמורות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להציל בעל חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כששואלים את דורון למה הוא מתכוון כשהוא אומר עבירות חמורות, הוא לוקח נשימה ארוכה ומספר על כלבה שהתבוססה בדמה והייתה זרוקה בתוך פח זבל, או על שכנים לא בריאים בנפשם, שמחליטים לפזר רעל, במטרה להרעיל את כל חתולי השכונה - "השכן הרעיל 12 חתולים, ובזכות תשומת לב התושבים, הצלחנו להציל תשעה. שלושה מתוכם לא ניצלו. אני יכול לומר בבירור, שככל שהזמן עובר, ותושבי האזור יותר מודעים לפעילות שלנו, אנחנו מקבלים יותר ויותר פניות. מנגד, גם חומרת המקרים כל הזמן בעלייה".

החוליה עוסקת גם בפעולות מניעה. "אנחנו נכנסים לכיתות בבתי ספר, כדי להסביר על זכויות בעלי חיים ועל האחריות שבגידול בעל חיים. לפעמים אנחנו נכנסים לכיתות בבתי ספר יסודי, והילדים רוצים לעשות בלאגן ולא להקשיב לנו, אבל מהר מאוד הילדים מתעניינים מתרגשים ואפילו בוכים. כשאתה מחנך ילדים לחמלה ורגישות כלפי בעלי חיים, אתה יוצר אנשים טובים יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דורון מספר שהמטרה הגדולה היא להקים מערך ארצי: "אני נפגש עם ראשי עיריות נוספים. לאחרונה פניתי לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, כיוון שהמצב בעיר מבחינת התאכזרות לבעלי חיים מחייב הקמת משטרת בעלי חיים בדחיפות גם בדרום. אני מאמין ומקווה, שככל שנדאג יותר לחינוך של הילדים, ונדאג גם לאכיפה, אנחנו ניצור כאן בעתיד חברה פחות אלימה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully