וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: "נתניהו לא הציג מפות למובארק"

ניר יהב ופנחס וולף

20.7.2010 / 12:14

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח בעיתון ”א-שרק אל אווסט”, לפיו נתניהו הציג למובארק במהלך פגישתם מפות של גבולות המדינה הפלסטינית העתידית. ”מדובר בפרסום מופרך”

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישו בצהריים (שלישי) את הפרסומים לפיהם ראש הממשלה הציג לנשיא מצרים חוסני מובארק מפות ובהן גבולות המדינה הפלסטינית. בהודעה שפרסמה לשכתו נכתב כי "הפרסומים הללו מופרכים מיסודם. הדברים המיוחסים כביכול לראש הממשלה נתניהו בפרט ולתוכן והתנהלות הפגישה בכלל לא היו ולא נבראו".

מוקדם יותר פורסם בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי במהלך פגישתם השבוע בקהיר הציג נתניהו לנשיא מצרים חוסני מובארק מפה המגדירה את גבולותיה של המדינה הפלסטינית שתקום במסגרת הסכם בין ישראל לפלסטינים. על פי הגורם הבכיר, מובארק "לא הסכים לקבל את המפה כפי שהיא והמליץ לנתניהו להכניס בה שינויים כך שתענה על הדרישה הערבית" להקמת מדינה בגבולות 67' עם שינויי גבול קלים.

הגורם מסר עוד כי במהלך שלוש השעות שבהן נפגשו מובארק ונתניהו "ניסה מובארק להבין לעומק את עמדותיו ורעיונותיו של נתניהו ואת מידת רצינותו בכל הנוגע לכניסה למשא ומתן ישיר עם הפלסטינים". לדברי הגורם הישראלי, מובארק "שיבח את השינויים שחלו בעמדותיו של נתניהו", אולם העמדה המצרית האמיתית הוצגה בדבריו של שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט שאמר כי טרם בשלו התנאים למעבר לשיחות ישירות.

לאחר פגישת השניים שלשום אמר נתניהו: "הנשיא מובארק מייצג את השאיפה להרחבת מעגל השלום והשמירה על היציבות והביטחון לכל עמי האזור. אני מוצא בו שוב שותף מרכזי להשגת מטרות חשובות אלה". סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי במהלך הפגישה אמר מובארק לנתניהו כי יש "להכשיר את הקרקע למימוש החזון של שתי מדינות לשני עמים".

(עדכון ראשון: 8:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully