וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה וסוריה מתעקשות: חקירה בינ"ל למשט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.7.2010 / 0:01

נשיא סוריה אסד ושר החוץ הטורקי דאווט אולו דנו בדמשק במצור שמטילה ישראל על רצועת עזה. בתום הפגישה הצהירו השניים כי יש צורך להקים ועדת חקירה בינ"ל בעניין "הפשע שביצעה ישראל נגד המשט הטורקי"

נשיא סוריה בשאר אסד ושר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו אינם מסתפקים בוועדת טירקל, ומתעקשים על הקמת ועדה בינלאומית לחקירת השתלטות צה"ל על המשט הטורקי לעזה בסוף חודש מאי. אסד ודאווט-אולו נועדו אתמול (שני) בדמשק ודנו בשורה של נושאים, ביניהם הצורך להסיר את המצור הישראלי על רצועת עזה וגם אירועי המשט לעזה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי השניים פרסמו הודעה משותפת, בה הבהירו כי יש צורך להקים ועדת חקירה בינלאומית עצמאית בעניין "הפשע שביצעה ישראל נגד המשט הטורקי". בפגישה נכח גם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי.

בהודעתם הוסיפו שני האישים כי "יש להגביר את המאמצים שיובילו לשבירת המצור הבלתי-אנושי המוטל על רצועת עזה וכן להשגת פיוס פנים-פלסטיני שישיב את זכויותיו של העם הפלסטיני". השניים דנו גם ביחסים בין טורקיה לסוריה ובדרכים להדקם. בנוסף הביעו השניים את רצונם בהשגת שלום ויציבות באזור ואת הצורך שהפתרונות יגיעו "מבפנים, דהיינו ממדינות האזור, ולא מבחוץ".

מוקדם יותר נפגש אסד עם ראש ממשלת לבנון חרירי, בפעם השלישית מאז שנבחר האחרון לתפקידו. על פי הדיווחים, השניים דנו ביחסים בין שתי המדינות ובנושאים הנוגעים למזרח התיכון באופן כללי. שני האישים דנו גם בדרכים לתרגם את ההסכמים שנחתמו בין שתי המדינות ליצירת רשת אינטרסים הדדית בין המדינות.


עדכון ראשון - 21:32 19.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully