וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: למרות הסכנה, בישראל לא ממחזרים סוללות

אריאל נוי

19.7.2010 / 22:04

סקר שנערך לקראת השקת סדרה חדשה של סוללות נטענות חושף: רק 40% מהציבור מקפיד לאסוף סוללות משומשות ו-72% מהציבור עדיין משתמשים בסוללות לא נטענות. "שימוש חד פעמי – מזיק"

סקר חדש שנערך בימים אלה בדק את הרגלי השימוש ואיסוף הסוללות של הציבור הישראלי. מתוצאות הסקר עולה כי 72% מהישראלים עדיין משתמשים בסוללות לא נטענות. עוד נמצא כי רק 40% מהישראלים מקפידים לזרוק את הסוללות לאחר השימוש במיכלי האיסוף. אזור השרון מוביל בנושא איסוף הסוללות, שכן 51% מתושבי האזור מקפידים לזרוק את הסוללות למיכלי איסוף, זאת לעומת אזורים אחרים בארץ בהם הממוצע עומד על 38%.

הסקר נערך עבור חברת "סמיקום לקסיס", לרגל השקת סדרת סוללות נטענות. עוד עולה מהסקר כי 37% מהציבור הדתי-חרדי משתמש בסוללות נטענות באופן קבוע וזאת, לעומת המגזר החילוני בו רק 27% משתמשים בסוללות נטענות באופן קבוע. גלעד אוסטרובסקי מהמחלקה המדעית בארגון "אדם טבע ודין", המתמחה בפסולת ומחזור, מסר לוואלה! חדשות בעקבות הסקר כי "סוללות שיש בהן חומצות מהוות בעיה סביבתית, כאשר הן אינן ממוחזרות", והדגיש כי "הדפוס של השימוש החד פעמי הוא מזיק".

אוסטרובסקי הוסיף כי "הפסולת המכילה חומרים מסוכנים גורמת לזיהום חמור בעיקר בקרקעות ובמי שתייה. הסוללות בארץ נאספות לרמת חובב בדרום, שזוהי האופציה הכי פחות גרועה, ושם הן נטמנות באתר לפסולת רעילה אז הסיכון הסביבתי מוקטן". על פי הערכות, בישראל נמכרות מדי שנה כ- 90 מיליון סוללות, כך ש-40 מיליון נטמנות בקרקע.

לדברי מנכ"ל החברה בישראל משה גוב, "ישנה חשיבות עצומה בהעלאת המודעות לטיפול נכון בסוללות. הסוללות מכילות חומרים מסוכנים בעיקר מתכות כבדות כגון:כספית, ניקל, קדמיום, עופרת, אבץ, מנגן, ליתיום ואחרות. השימוש הקבוע בסוללות נטענות מסייע לשמור על איכות הסביבה ולהפחית במידה משמעותית את מספר הסוללות הנמצאות בשוק".

  • עוד באותו נושא:
  • סוללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully