וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישב 3.5 שנים בכלא, זוכה ויפוצה ב-30 אלף ש'

גלעד גרוסמן

19.7.2010 / 20:15

אלכנסדר גרדניבסקי הורשע בשנת 2006 ברצח, אך זוכה לאחר שלוש שנים וחצי על ידי ביהמ"ש העליון מחמת הספק. בעקבות כך הוא דרש פיצויים והגיע להסדר עם הפרקליטות, במסגרתו ישולמו לו 30 אלף שקלים

המדינה תפצה אדם שהורשע ברצח וישב בכלא שלוש שנים וחצי עד שזוכה בבית המשפט העליון בסכום של 30 אלף שקלים, כך הודיעה היום (שני) פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון.

אלכסנדר גרדניבסקי הורשע ב-2006 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע ברצח של פליקס דוכובני, עמו היה לו סכסוך, מכיוון שדוכובני חשד שגרדניבסקי ואדם נוסף בשם מקסים מליכוב גנבו ממנו שני מכשירי טלפון סלולאריים.

הרשעתו של גרדניבסקי התבססה בעיקר על עדותו של מליכוב, שהיה עד מדינה בפרשה. העליון החליט לזכות אותו מחמת הספק לאחר שהשופטים קבעו שגרסתו של מליכוב בעייתית, לאחר שבימים הראשונים לאחר מעצרו הציג לשוטרים גרסה סותרת, שהפלילה את עצמו, ושינה אותה רק בעקבות שאלות של חוקרי המשטרה. כמו כן, גם האליבי שהציג גרדניבסקי לא נחקר כראוי.

בעקבות הזיכוי עתר גרדניבסקי לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בדרישה לקבל פיצויים על ימי מעצר ומאסר שריצה ועבור הוצאות משפט, אולם תביעתו נדחתה, והוא ערער על כך לעליון. בעקבות הערעור הגיעו פרקליטיו של גרדניבסקי, עורכי הדין ליאור אשכנזי ואיתן כבריאן, להסדר עם מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד אפרת ברזילי ועם הפרקליטה הממונה בתיק, עו"ד יעל שרף, על תשלום פיצויים לגרדניבסקי. בית המשפט אישר את ההסדר.

"אנחנו שמחים מאוד על האוזן הקשבת מצד פרקליטות המדינה, שלקחה אחריות על מחדלים שנערכו בחקירת המשטרה בנושא וגם על בהתנהלות התביעה, והסכימה לפצות את אלכסנדר", אמר עו"ד אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully