וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס של 2.5 שקלים לליטר הוטל על הביו-דיזל

19.7.2010 / 17:59

ברשות המסים מסבירים כי מאחר שהביו-דיזל אינו ממוסה כיום גורמים רבים במשק צורכים אותו כתחליף לסולר. תוספת ההכנסות המוערכת בעקבות הטלת המס עומדת על כ-200 מיליון שקל לשנה

תאגיד כאן

(צילום: ערוץ 1)

בהתאם להחלטת הממשלה שהתקבלה ביום שישי שעבר במסגרת החלטות המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012, חתם היום (שני) שר האוצר, יובל שטייניץ, על צו לפיו, החל מ-1 באוגוסט 2010 יוטל מס על ביו-דיזל בגובה של כ-2.5 שקלים לליטר בדומה למס החל על סולר.

הביו-דיזל הינו דלק ביולוגי שיכול להיות מופק משמן צמחי, שומן בעלי חיים או להיות ממוחזר משמן טיגון משומש. הביודיזל איננו כולל בתוכו רכיבי נפט, אך יכול להוות תחליף לסולר. הביודיזל אינו ממוסה כיום, כשהוא נקי, ואולם כאשר מוהלים אותו עם סוגי דלקים אחרים התערובת נחשבת "תערובת דלק" אשר חבה בבלו בשיעור החל על בנזין.

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הסביר כי מאחר שהביו-דיזל אינו ממוסה כיום, גורמים רבים במשק צורכים אותו כתחליף לסולר. בנוסף, קיים קושי אכיפתי בגילוי תערובות של ביו-דיזל עם סוגי דלקים אחרים, שכן במרבית המקרים ערבוב הביודיזל הנקי עם סוגי דלקים אחרים, נעשה על ידי המשתמשים הסופיים בדלק. לדברי נסרדישי כל אלה מביאים לכך שנוצרת פגיעה ממשית בהכנסות המדינה ממסים.

לפי המצב החוקי הקיים, על תערובת ביו-דיזל מוטל בלו ומס קניה בדומה למס המוטל על ליטר בנזין שעומד על כ-2.8 שקלים לליטר. מאידך, על ליטר סולר מוטל מס של כ-2.5 שקלים לליטר, כ-30 אגורות פחות ביחס לבנזין.

לאחר בחינת הנושא גם ביחס לצמצום זיהום האוויר כמו גם ביחס לנעשה בעולם, הוחלט, לאחר התייעצות עם משרד התשתיות והמשרד להגנת הסביבה, כי אין מקום, בשלב זה, לקדם מתן תמריצי מס לביו-דיזל משיקולי עלות-תועלת למשק ומהטעם שצריכה של תערובת של סולר וביודיזל לא תביא לחסכון בזיהום האוויר ברמה המשקית.

תוספת ההכנסות המוערכת בעקבות הטלת המס עומדת על כ-200 מיליון שקל לשנה. בתקופה שעד ל-1 באוגוסט על יצרני הביו-דיזל הקיימים בארץ להירשם במנהל הדלק, לקבל רישיון לייצור דלק מרשות המסים ולהיערך לתשלום הבלו והדיווח על הייצור של סוג דלק זה.

  • עוד באותו נושא:
  • ביו דיזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully