וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נערכת ל-באג 2000

31.12.1999 / 9:48

הרשויות השונות נערכו במתכונת מיוחדת לקראת תקלות אפשריות

למרות ההודעות המרגיעות אודות מוכנותה של ישראל לקראת המעבר לשנת אלפיים, הרשויות השונות לא לוקחות סיכונים.
במטה הארצי בירושלים נפתח חדר מצב לאומי. 12,000 שוטרים ומתנדבים יפרסו ברחבי הארץ.
במסגרת הצעדים המיוחדים שננקטו לקראת סוף האלף, יפעלו בתי החולים ותחנות מד"א ברחבי הארץ בצורה מתוגברת, רופאים בכירים וצוותים רפואיים יאיישו את המחלקות השונות במתכונת מורחבת. בבתי החולים דאגו גם להכין מראש מאגר של מוצרי מזון, שתייה ודלק. הגנרטורים של בתי החולים נבדקו לקראת אפשרות של קריסת מערכת החשמל הארצית.
הקרייה למחקר גרעיני בדימונה, הודיעה על מוכנותה לקראת המעבר, אך פעילותה תושבת היום. כמו כן תושבת פעילותם של מפעלים כימיים מסוכנים, החל משעות הצהריים ועד יום א'. צוותים מיוחדים של המשרד לאיכות הסביבה יפרסו בכל רחבי הארץ, לקראת אפשרות של תקלות באזורי תעשייה הסמוכים לאזורי מגורים. החל מהשעה 12:00 בצהריים תיאסר תנועת משאיות המובילות חומרים מסוכנים.
חברת החשמל שהחלה להיערך לקראת המעבר כבר לפני שלוש שנים, הודיעה כי לא צפויים שיבושים באספקת החשמל, אם זאת גם היא תעמיד צוותים מיוחדים בכוננות לטיפול בתקלות השונות. מאות מעובדי החברה ישארו הלילה במשמרות מיוחדות, ראשי החברה ישהו הלילה בבונקר בו נמצא מרכז הפיקוח של החברה.
עובדי חברת "בזק" הפסיקו את העיצומים וחזרו לעבוד במתכונת רגילה.
מרבית חברות התעופה ברחבי העולם לא יפעילו טיסות בזמן המעבר לשנת 2000. נמל התעופה בן-גוריון יושבת הלילה למשך שבע וחצי שעות, בין 22:00 הלילה עד לשעה 05:30. בשדה יופעל מטה חירום מיוחד שיעמוד בקשר עם פקחים בשדות התעופה שיקבלו את המילניום החדש לפני ישראל. בנמלים לאורך חופי הארץ תופסק היום העבודה, בנמל חיפה תחודש הפעילות מחר. בשאר הנמלים תחודש הפעילות ביום א'.
בבנקים נפסקה קבלת קהל עוד אתמול, החל משעות אחר הצהריים. ההשבתה תימשך עד יום שני. מכשירי הכספומט ימשיכו לפעול במתכונת רגילה, עובדי הבנקים ימלאו את המכשירים היום ומחר בערב.
בצה"ל, שהשקיע בשנים האחרונות למעלה מ-100 מליון דולר בהיערכות לקראת המעבר, יאייש את החמ"לים בכוננות מיוחדת, האימונים בחיל האוויר ובחיל הים יופסקו בסוף השבוע ויחודשו בהדרגה ביום א'.
צוותי כוננות לנושאי ביוב, מים, חשמל ורמזורים, יאיישו את המוקדים העירוניים שיפעלו במתכונת חירום. לקראת אפשרות של ניתוק אספקת המים הוכנו ברשויות המקומיות מאות מכליות מים. כמו כן תוגדל כמות המים שישאבו הלילה מהכנרת, לפי שלוש מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully