וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור: קופ"ח לטיפולי שיניים לילדים

אריאל נוי

19.7.2010 / 16:00

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הקמת קופ"ח חמישית, שתספק טיפולי שיניים לילדים. "זהו צעד דרמטי, המכליל את רפואת השיניים לילדים במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי"

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להקמת קופת חולים חמישית, שתתמחה במתן טיפולי שיניים לילדים. בוועדה ציינו כי התאגיד יופעל שלא למטרות רווח ויהיה ניתן לרשום ילד בתאגיד הייעודי אפילו אם ההורה אינו רשום בו, וכן התאגיד יהיה רשאי להציע לחבריו שירותים בתחום בריאות השן בלבד. ההצעה קובעת עוד כי שר הבריאות בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת יחליט לגבי המשקל שיינתן לכל מבוטח הזכאי לשירותי רפואת השניים הכללים.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר בתום הדיון, כי "ועדת הבריאות עשתה צעד דרמטי לטובת ילדי ישראל, שידם אינה משגת ואשר טיפולי שיניים לא היו מנת חלקם עד כה. מדובר בהצעה משמעותית, המכלילה את רפואת השיניים לילדים במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי". מהקואליציה לבריאות שיניים ציבורית נמסר כי "למרות ההתנגדות לעצם הקמת הקופה, טוב עשו חברי הוועדה כשפעלו למען שירותי רפואת שיניים שוויוניים ולמניעת השתלטות בעלי הון על הקופה".

כמו כן, במהלך דיוני הוועדה הוחלט כי התאגיד שיספק את שירותי בריאות השן לא יוכל להיות חברה למטרת רווח וכן כי לא יועבר מידע מתיקי המטופלים בקופות החולים אל התאגיד החדש. עם זאת, חברי הוועדה קבעו כי שינוי התנאי הינו אפשרי לשיקול משרד הבריאות.

לדברי רכז הקואליציה לבריאות שיניים ציבורית, רמי אדוט, "על אף שעצם ההצדקה לקיומה של קופת חולים ייעודית לשיניים עודנו מוטל בספק, ועל אף שעדיין ישנו פוטנציאל של חדירת גורמים פרטיים בעלי אינטרסים כספיים למערכת הבריאות הציבורית, יש לשבח את חברי הוועדה ואנשי המקצוע ממשרדי הממשלה על כך שדאגו להבטיח רגולציה ראויה על הקופה החמישית ושירותי בריאות שיניים שוויוניים לכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully