וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד חוסה נקלע לחובות כי הוריו בזבזו את כספו

גיל סימה

19.7.2010 / 12:38

צעיר בן 25, הסובל מפיגור שכלי, נקלע לחובות בהיקף של מאות אלפי שקלים לאחר שהוריו בזבזו את כספי הפיצויים שקיבל בעקבות תאונת דרכים שעבר. ביהמ"ש פסק כי הצעיר לא יצטרך לשלם את החוב

בית משפט השלום בחיפה פסק היום (שני) כי צעיר הסובל מפיגור שכלי ומוגדר כחוסה, לא ישלם חובות אשר נוצרו לאחר שהוריו הביולוגיים בזבזו את כספי הפיצויים שנפסקו לזכותו בעקבות תאונה שבה הוא היה מעורב.

מפרטי המקרה עולה, כי הצעיר בן ה-25, תושב הצפון היה מעורב בתאונת דרכים קשה בגיל שנתיים וחצי, ובעקבות זאת נחבל בראשו ונגרם לו נזק מוחי. לאחר הליך משפטי ארוך שניהלו הוריו עם המדינה, נפסקו לזכות חשבונו של הצעיר פיצויים בגובה שלושה מיליוני שקלים. אולם נוכח מצבו, פסק באותו זמן בית המשפט כי להורים תהיה הרשות לעשות שימוש בכספים אלו.

מעדויות שהועברו לבית המשפט נמצא, כי מיד לאחר הזרמת הכסף לחשבון בנם כאשר היה בן 18, החלו ההורים, שמונו לאפוטרופוסים שלו בשל מצבו, להוציא סכומים רבים מן החשבון. בין היתר, השתמשו ההורים בכסף לצורך רכישת רכבי יוקרה ופתיחת עסקים. עסקים אלו קרסו בשלב מאוחר יותר, והובילו להגעתם של נושים רבים אשר ביקשו לגבות את החובות שנוצרו.

החובות נצברו על שמו של הצעיר אשר התגורר בבית הוריו, אולם בעקבות המצב שנוצר, החל הצעיר לקרוס תחת עול החובות אשר הלך ותפח והגיע ל-600 אלף שקל.

"החובות הגיעו עד לעירייה כשההורים לא שילמו דו"חות חניה ועסקיהם היו על סף פשיטת רגל, נושים החלו להגיע לבית", סיפר לוואלה! חדשות יעקב דהן, מנהל סניף חיפה מטעם הקרן לטיפול בחוסים אשר לקחת תחת חסותה את הצעיר ופתחה בהליכים משפטיים נגד ההורים במטרה להסיר את הליכי ההוצאה לפועל אשר עמדו לחובתו.

לאחר שההורים לא התייצבו באולם בית המשפט וגררו את רגליהם מההליכים שהתנהלו בעניינם, פסק בית המשפט כי יש לעצור את הליכי ההוצאה לפועל שהחלו נגד הצעיר ואף להשיב לו נכסים אשר היו תחת עיקול לאור התנהלותם הלקויה של הוריו. "בית המשפט מצא לנכון לקבל את ההוכחות על הניצול שנגרם לחוסה על ידי הוריו ומעצם כך פסק כי חובותיו שנפסקו לכאורה על שמו יוסרו ממנו", אמר עורך הדין אלכסנדר שיבר, בא כוחו של החוסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully