וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מתגייסת למען אזרחי פקיסטן

טליה שחר

19.7.2010 / 13:09

הילרי קלינטון הודיעה במהלך ביקורה בפקיסטן, על השקת מיזמים בהיקף של 500 מיליון דולר לשיפור חיי האזרחים. המטרה: לנטרל רגשות אנטי-אמריקאיים במדינה המוסלמית

AP

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה היום (שני) על מיזמי סיוע לפקיסטן בסכום של 500 מיליון דולר. היוזמה מיועדת לשפר את דעת הקהל בפקיסטן, החושדת כי ארצות הברית מעוניינת רק להבטיח את שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות, וכדי לחזק את מאמצי המלחמה בטרור באזור.

קלינטון הגיעה אתמול לפקיסטן לביקור של יומיים שנועד להדק את הקשרים בין וושינגטון לאיסלאמבד, במאבקם המשותף באל קעאדה ובטליבן. "אנו יודעים שישנן שאלות, אפילו חשדות לגבי מה שארצות הברית עושה היום. ואני יכולה להשיב ולומר, שיש לנו מחויבות רחבה ועמוקה הרבה יותר מאי פעם", אמרה קלינטון במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילה הפקיסטני מחמוד קוריישי. לדבריה, "התקדמנו מעבר לקיפאון עקב אי-הבנות, שאפשרו להן להירקב ולתסוס ולא טיפלו בהן, לעבר עמדה בה אנו פועלים בדיאלוג הפתוח ביותר שהיה לשתי המדינות שלנו מעולם".

מזכירת המדינה הוסיפה כי היא מקווה שהמיזמים, בעיקר בתחום המים והאנרגיה, "יהוו את הבסיס לשותפות עמידה". הם חלק מחבילת סיוע בסכום של 7.5 מיליארד דולרים במהלך חמש שנים שהקונגרס האמריקאי אישר בשנה שעברה.

אתמול עזרה קלינטון לתווך בהסכם סחר חשוב בין אפגניסטן לפקיסטן, שיאפשר למשאיות אפגניות לעבור בשטחה של פקיסטן בדרכם להעביר סחורות להודו. היום תטוס קלינטון לקאבול, בירת אפגניסטן, ותשתתף בכינוס בינלאומי. משם תמשיך לקוריאה הדרומית ולוייטנאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully