וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשנה הבאה: יקר יותר לגדל תיכוניסטים

גיל סימה

19.7.2010 / 11:26

ועדת החינוך אישרה את גובה התשלומים להורים בשנת הלימודים הבאה. עם זאת, טרם אושר גובה התשלום על פעילויות של"ח וטיולים, בשל הצעת משרד החינוך לייקרן משמעותית

ועדת החינוך של הכנסת אישרה הבוקר (שני) את גובה תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. עם זאת, הוועדה דחתה בינתיים את אישור גובה התשלום בסעיפי הטיולים ופעילויות השל"ח - סעיפים שעל פי הצעת משרד החינוך, צפויה לחול בהם התייקרות משמעותית.

על פי ההצעה, אשר גובשה על ידי משרד החינוך, מדובר בהתייקרות כוללת של התשלומים להורים ב-20% ביחס לשנה הקודמת. בין היתר, מדובר בסעיפים הנוגעים לגובה התשלומים הנגבים על מסיבות סיום ותשלומי השאלת ספרים.

לפי הנתונים שהוצגו בוועדה, מרבית השינויים המוצעים על ידי משרד החינוך נוגעים לתלמידי החטיבות העליונות, שם מדובר בעלייה של יותר מ-200 שקל בתשלומים הנגבים מההורים על הפעילויות השונות. כך למשל, הורים לתלמיד בכיתה י"א שילמו בשנה האחרונה סך כולל של 1,060 שקלים בשנה, אך החל משנת הלימודים הקרובה התשלום יגדל ל-1,312 שקלים.

715 שקל לטיול שנתי

עיקר ההתייקרות המוצעת על פי המשרד מתייחסת לסעיף הטיולים השנתיים ופעילויות השל"ח. על פי טבלאות הנתונים, מדובר בעלייה של 100 שקלים בממוצע לתלמיד על תשלום הטיול השנתי. הגידול מתייחס, כאמור, לתלמידי התיכונים בלבד (715 שקלים לטיול של שלושה ימים בכיתה י"ב, מול 616 שקלים בשנה האחרונה).

ההצעה נידונה הבוקר בוועדה בראשות יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, שהיה גם הח"כ היחיד שנטל חלק בדיונים. ההצעה קיבלה אור ירוק, אולם בנוגע לסעיפי ההעלאה המרכזיים הנוגעים לטיולים ופעילויות השל"ח, הורה ח"כ אורלב להשהות את האישור עד לבדיקה מעמיקה בנושא על ידי מחלקת המחקר של הכנסת. במסגרת זו מבקש ח"כ אורלב לבדוק את עניין ההעלאה המדוברת - ואם יוחלט שיש מקום להעלאה זו, יאושר סעיף זה אף הוא.

בישיבה נידון גם תקציב הקרן למלגות מטעם משרד החינוך העומד על 55 מיליון שקל בשנה. במסגרת זו נקבע כי אם מחלקת המחקר תגיע למסקנה שיש מקום להעלאה בגובה תשלומי הטיולים ושל"ח, יידרש המשרד להגדיל באופן יחסי גם את תקציב הקרן המסייעת להורים אשר מתקשים בתשלומים השנתיים הנגבים לטובת הפעילויות הבית-ספריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully