וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לא נפרוש מהממשלה, אבל גם לא נוותר

19.7.2010 / 10:34

שר החוץ התייחס לראשונה באופן פומבי למתיחות בינו לבין רה"מ. "אני רוצה להרגיע: אין משבר, ואין כוונה לפרוש", הוא הצהיר. "אבל יש מחלוקת, ולא נוותר על דרישותינו". לשכת נתניהו: "ישראל ביתנו היא שותפה מרכזית וחשובה בממשלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

"אני רוצה להרגיע: אין משבר, ואין כוונה לפרוש". כך הצהיר הבוקר (שני) שר החוץ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו, על רקע המתיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, אמר ליברמן: "יש מחלוקת חריפה בנושא התקציב והחקיקה, לא רק חוק הגיור".

לדברי ליברמן, "לא יכול להיות שלוקחים תקציבים של משרדינו ומעבירים אותם למשרדים אחרים. לא נפרוש, אך גם לא נוותר. אדבר עם רה"מ. ואני חושב שאני לא מבין את ההתעקשות של האוצר".

"ישראל ביתנו", הצהיר שר החוץ, "היא השותף הבכיר והנאמן ביותר, ותמיד נתייצב לדגל. כשהוקמה הקואליציה, ביקש רה"מ שנחתום ראשונים כדי ליצור דימניקה להקמת ממשלה. רק לפני שבוע, כשהיו קשיים עם שכר המינימום, ישראל ביתנו היתה היחידה שתמכה בעמדת הליכוד. לא יכול להיות שנהיה הראשונים להקים קואליציה והאחרונים בנושא התקציב. קרו דברים לא מובנים: לא יודע אם מתחכום או טיפשות, אבל אולי היה מארב פוליטי מתוכנן".

ליברמן הוסיף: "הגענו להסכמה עם האוצר על נושאים הללו. דווקא בהם משרד האוצר הלך לנו על הראש. התקציב שהוצע על ידי האוצר הוא חיסול משרד הקליטה. אין משרד אחד בו הוצע קיצוץ בסדר גודל של הקליטה. אני לא יודע אם בכוונה או טעות, אך זאת עובדה. כך גם בנושא ביטחון הפנים והתשתיות".

"חוק הגיור לא יפלג את העם"

באשר להצעת חוק הגיור שיזמה מפלגתו ושראש הממשלה הביע את התנגדותו לאישורה, אמר ליברמן: "חוק הגיור היה נושא מרכזי בהסכם הקואליציוני. עבדנו קשה שנה שלמה להגיע לאותן הבנות, והחוק שהוגש הוגש בתיאום מלא עם יו"ר הקואליציה. הניסיון הזה להתנפל על ישראל ביתנו ולהשמיץ ולהשחיר ולומר שהחוק בא לפלג את העם, זאת עמדה מבישה, שלא מקובלת עלינו. זה לא פילוג העם".

"כשראיתי את הקואליציה המוזרה הזאת – מרצ, קדימה, ליכוד", הצהיר ליברמן. "אין לי ספק שמדובר בכניעה מבישה לכסף וכניעה לבעלי ממון. היה לנו ויכוח כמעט שנה האם הרבנות הראשית אחראית על מערך הגיור. אמרתי 'אני לא רוצה להתערב בחיי קהילות יהודיות בחו"ל'. הם יודעים איך לנהל את חייהם. אני גם לא רוצה שיתערבו כאן. לכן הניסוח שהרבנות הראשית אחראית על גיור".

שר החוץ התייחס גם להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון, שצפויה להסתיים ב-26 בספטמבר. "אין שום סיכוי שההקפאה תימשך", הבהיר ליברמן. "אמרנו זאת באמירה ברורה. הבהרנו מראש בצורה ברורה שזה לעשרה חודשים, ולא יהיה יום אחד נוסף".

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה לדברי ליברמן כי "ראש הממשלה ציין כי ישראל ביתנו היא שותפה מרכזית וחשובה בממשלה. נתניהו מאמין שניתן לפתור את רוב המחלוקות בהידברות ובהסכמה. הוא ייפגש היום עם שר החוץ ליברמן לפגישה אישית ומעמיקה כדי לדון ברוח עניינית וטובה במחלוקות שעלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully