וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: עיצומים בכל לשכות הרווחה בארץ

גיל סימה

19.7.2010 / 10:43

העובדים הסוציאליים לא יקבלו הבוקר קהל בלשכות הרווחה, לאחר שמטופלת השליכה סכין לעבר מנהלת הלשכה בראש העין. "זוהי חצייה מסוכנת של כל הגבולות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

העובדים הסוציאליים אינם מקבלים הבוקר (שני) קהל בלשכות הרווחה ב-154 יישובים ברחבי הארץ, לאחר שמטופלת השליכה סכין לעבר מנהלת לשכת הרווחה בראש העין, ציפי עורקבי.

מדובר ב-7,000 עובדים המועסקים במסגרת הרשויות המקומיות ב-220 לשכות רווחה הפזורות ברחבי הארץ. איגוד העובדים הסוציאליים הכריז אתמול על הצעד הלא שגרתי, והדגיש כי לא מדובר בשביתה, זאת לאור העובדה שהעובדים מגיעים ללשכות וממשיכים לעבוד אם כי ללא קבלת הקהל הניתנת מידי יום.

במסגרת צעדי המחאה, יקיימו העובדים אסיפות הסברה בלשכות, בהן יעסקו העובדים באלימות המופנית כלפיהם. "מדובר במאות מקרי אלימות בשנה והמדינה מחויבת להגן על העובדים הסוציאליים בעת ביצוע עבודתם", אמר איציק פרי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, לוואלה! חדשות.

"ללא הגנה - לא נעבוד"

לדבריו, מדי יום הוא מקבל מעובדיו דיווחים על האלימות המופנית כלפיהם, כשבמקרים רבים הם נאלצים להזעיק את המשטרה ונסות להשתלט בעצמם על התוקפים. "זוהי חצייה מסוכנת של כל הגבולות", הוסיף פרי.

פרי ציין עוד, כי אם הממשלה לא תתעשת, יינקטו צעדים נוספים אשר יחייבו את הגורמים המוסמכים להגביר את האבטחה סביב העובדים. יחד עם זאת, מודה פרי כי לעיתים גם האבטחה לא יכולה למנוע לחלוטין הישנות מקרים כגון אלו שהיו באחרונה. "ללא הגנה מרבית על העובדים, לא נוכל לעבוד", אמר.

אתמול סיפרה עורקבי על האירוע שהצית את גל המחאה. לדבריה, "הפכנו לבשר התותחים של המטופלים שלנו", אמרה עורקבי לוואלה! חדשות. מנהלת לשכת הרווחה בראש העין, ניצלה בנס מפציעה לאחר שמטופלת בלשכה השליכה לעברה סכין מטבח ביום חמישי האחרון.

"זה קרה לקראת סוף יום העבודה", שיחזרה עורקבי. פתאום היא פנתה למטבח, שלפה משם סכין שהיה מונח על השולחן וכיוונה אותו לעברי. ניסיתי לחטוף אותו אבל לא הצלחתי", מוסיפה עורקבי. "כל מה שעלה לי בראש היה להימלט משם כשאני רואה את הסכין נזרקת לעברי וממש במזל לא נתקעת בי", אמרה.

עדכון ראשון: 09:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully