וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה על חוק הגיור נדחתה מחשש שלא תעבור

19.7.2010 / 0:02

ניצחון לנתניהו? ח"כ דוד רותם, יוזם הצעת חוק הגיור המעניקה את סמכות הגיור הבלעדית לרבנות הראשית, החליט כי ההצעה לא תועלה מחר להצבעה בשל העובדה שלא צפוי לה רוב

חוק הגיור לא יעלה להצבעה מחר במליאת הכנסת - כך החליט אמש (ראשון) יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם, שקידם את הצעת החוק מטעם "ישראל ביתנו". הסיבה לכך שהחוק לא יעלה היא שכרגע לא מובטח לו רוב במליאה, בשל העובדה שמפלגת העבודה מתנגדת להצעה, וכך גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמתכוון להפעיל משמעת קואליציונית בנושא.

סיעת העבודה פרסמה הודעה המבהירה שהיא תתנגד להצעה: "החוק במתכונתו הנוכחית פוגע באופן קשה בקשר עם יהדות התפוצות ובאלה המבקשים להתגייר ולהצטרף לעם היהודי", נכתב בהודעה. "הקשר עם יהדות התפוצות בכלל ויהודי ארצות הברית בפרט הוא בעל חשיבות אסטרטגית עליונה למדינה, ואל לנו לפגוע בהם", נכתב.

מוקדם יותר אתמול קרא הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, למפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה אם לא תעבור הצעת חוק הגיור, לפיה יעבור הגיור לידי הרבנות הראשית בלבד.

"אם הם היו שומעים לעצתי, היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד, בלב אחד ואומרים לו, או חוק הגיור או שאנחנו עוזבים", אמר הרב עמאר בראיון לרדיו "קול ברמה".

גם יו"ר ש"ס אלי ישי הביע תמיכה בחוק הגיור, ואמר כי אם לא יעבור, הדבר יגרום לקרע בעם. לדבריו, "אם לא יהיה חוק גיור, הדבר יוביל לקרע בעם. היעדר חוק גיור זו סכנה רוחנית עצומה לעם היהודי". גורמים בש"ס הוסיפו רמז של איום בשיחה עם וואלה! חדשות ואמרו כי, "נחיצות החוק מוחלטת ונעשה הכל כדי שיעבור".

עדכון ראשון: 22:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully