וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון: "לאפשר לצלב האדום לבקר את שליט"

19.7.2010 / 0:01

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה לאחר פגישתה עם שר החוץ ליברמן, כי היא קוראת לחמאס לשחרר את גלעד שליט. ליברמן: "יש שינוי במדיניות ישראל בעזה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: דורון שטיין)

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש אמש (ראשון) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון. במסיבת עיתונאים לאחר פגישתם, אשטון קראה לחמאס לשחרר את גלעד שליט, ולאפשר לנציגי הצלב האדום לבקר אותו במקום שביו בעזה. "הבהרתי את חשיבות שחרור גלעד שליט", אמרה אשטון. היא הוסיפה, כי "מחר אפגש עם משפחת גלעד שליט. אני לא יכולה להבין את הכאב הגדול של אביבה ונעם שליט, לאחר ארבע שנות חטיפה. יש לאפשר לצלב האדום לבקר את גלעד שליט".

אשטון בירכה על ההקלות שאישרה ישראל בסגר על עזה. לדבריה, "מדיניות ישראל צריכה לאפשר את חיי התושבים הפשוטים בעזה תוך הבטחת הביטחון בישראל. אם נוכל לסייע נשמח לעשות זאת בנושא המעברים ונושאים נוספים".

בנוגע לתהליך המדיני אמרה אשטון, כי "יש להתקדם כדי לשים קץ לקונפליקט. אני תומכת בשיחות ישירות, כולל על סוגיות ביטחון, ירושלים והתנחלויות. אני רוצה להביע את דאגתי סביב האירועים האחרונים במזרח ירושלים". עוד אמרה אשטון, כי "פתרון שתי המדינות לשני העמים, כפי שנוסח על ידי אירופה ועל ידי הקווארטט, צריך לכלול את עזה. אמרתי זאת לליברמן בפגישה. באשר למצב הכלכלי, יש להבטיח מצב טוב יותר לאנשי עזה מזה שראיתי היום. עלינו לתמוך בכלכלה הפלסטינית. צריך לאפשר ייצוא מעזה. כל זאת תוך שמירת ביטחון ישראל".

גם ליברמן התייחס לעזה ולנושא המדיני. הוא פנה לאשטון ואמר לה: "יכולת לחזות היום בשינוי המדיניות בעזה, והכנסת מאות משאיות מדי יום לרצועת עזה, כולל מוצרי מזון וחומרי בנייה. אנו חושבים שזה לא מספיק, ומחפשים שותף רציני לשפר את המצב הכלכלי, שייתן תקווה לאנשי עזה באמצעות פרוייקטים גדולים, כמו תחנות כוח ותשתיות".

"אנו מקווים למחויבות אירופית לפרויקטים אלה", הוסיף ליברמן. "יש אנשים מסכנים גם בעזה, וגם בישראל. אני סבור שפרויקטים כמו תחנות כוח יכולים לפתור את הבעיות האמיתיות של עזה, ולשפר את המצב הכלכלי בעזה. המצב הכלכלי יכול לנוע קדימה ולהשתפר, יותר מאשר המצב הפוליטי".

עדכון ראשון: 21:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully