וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי הבאה בתור לאסור את הבורקה? סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.7.2010 / 20:47

האם סוריה הולכת בדרכה של צרפת ואוסרת את הבורקה? צו חדש אוסר על נשים להיכנס לאוניברסיטאות כשהן עטופות בלבוש המסורתי: "זו תופעה שאינה הולמת את המסורת האקדמית"

סוריה אומרת לא ל"בורקה". רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה היום (ראשון) כי השר לענייני ההשכלה הגבוהה במדינה, ריאת' ברכאת, הוציא צו האוסר על נשים לעטות בורקה באוניברסיטאות פרטיות וציבוריות. אתר חדשות סורי דיווח במקביל כי השר תיאר את התופעה של הרעלה השחורה המכסה את כל הגוף כתופעה "שאינה הולמת את הערכים ואת המוסר של המסורת האקדמאית".

מנהל מרכז הלימודים האסטרטגיים בסוריה, עימאד פוזי א-שעיבי, אמר בראיון ל"אל-ג'זירה" כי ההחלטה קשורה לענייני לימודים וחינוך "ואין לה שום קשר לכך שמדינות במערב מונעות מנשים לעטות בורקה". לדבריו, נשים יכולות להמשיך לעטות חיג'אב (כיסוי ראש) כרגיל אולם לבישת בורקה פוגעת ביכולת להיבחן בנוחות.

במדינות מוסלמיות רבות, כגון מצרים, סוריה ולבנון, יש חשש מהתחזקות האיסלם הרדיקלי שאחד מסממניו הוא לבישת "בורקה" על ידי נשים. במצרים, לדוגמה, תקפו מנהיגים מצרים רבים את מהג הבורקה, ביניהם אף גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים והמועמד לרשת אותו. בעלי מסעדות ומועדוני לילה במצרים אמרו לפני מספר חודשים לאתר חדשות ערבי כי הם אינם מוכנים לארח נשים בכיסוי ראש והלינו על כך שמצרים "הופכת למדינה דתית".

בשבוע שעבר אישר הפרלמנט הצרפתי חוק הקובע קנס כספי על נשים מוסלמיות הלובשות את כיסוי הגוף המסורתי, חבר המפלגה השמרנית בבריטניה, פיליפ הולבון, גיבש הצעת חוק דומה לזו שאושרה בצרפת, האוסרת על נשים לכסות את גופן מכף רגל ועד ראש. הולבון הוסיף כי באופן אישי, הוא מסרב בתוקף לקיים כל סוג של פגישה עם נשים מוסלמיות - כל עוד הן עוטות על פניהן רעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully