וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן יירטה מזל"ט הודי

רויטרס

18.1.2002 / 15:03

מזל"ט הביון שטס מעל מרחבה האווירי של פקיסטן נחת בחלק ההודי של קשמיר; מזכיר המדינה האמריקאי: יצאתי "מעודד מאוד" מפגישתי עם ראש ממשלת הודו - שתי המדינות עלו על מסלול המו"מ

פקיסטן יירטה אתמול מזל"ט ביון הודי שטס מעל המרחב האווירי של מחוז פונג'אב בקשמיר ונכנס לתחומה – כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הפקיסטנית איי.פי.פי. הסוכנות ציטטה מקורות פקיסטניים שאמרו כי התקרית אירעה סמוך לעיירת הגבול סילקוט. לפי הדיווח, המטוס צנח לקרקע במדינת ג'אמו, הנמצאת בשליטת הודו.

מערכת "הארץ" מוסיפה: מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, אמר הבוקר לאחר פגישתו עם ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי, כי הוא מאמין שפתרון של שלום עשוי להימצא לעימות הצבאי בין הודו לפקיסטן. פאוול, העושה באסיה, אמר כי הוא "מעודד מאוד" מהפגישה עם ראש ממשלת הודו. לדבריו, הודו ופקיסטן עלו על מסלול לקראת חידוש הדיאלוג ביניהן, אך על פקיסטן להוסיף ולפעול לפני שהדבר יתאפשר. קודם לפגישה אמר פאוול שיציג לואג'פאי "רעיונות להפחתת המתיחות" עם פקיסטן.

"קבלת פנים": פיגוע בשוק

פאוול הגיע להודו לאחר ביקורו בפקיסטן ואפגניסטן. מסעו באזור נועד למנוע מלחמה בין שתי מעצמות הגרעין - פקיסטן והודו, על רקע המתיחות ביניהן מאז הפיגוע בפרלמנט ההודי בדצמבר אשתקד. עם הגעתו להודו, אתמול, נהרג אדם אחד ונפצעו שמונה בפיצוץ מטען בשוק בקשמיר - חבל המריבה שבגבול הודו לפקיסטן.

מאז הפיגוע בפרלמנט ההודי, עצרה פקיסטן אלפי פעילים במיליציות האיסלמיות, אך הודו מבקשת ממנה לפעול ביתר תקיפות נגד המיליציות, ולהסגיר לידי הודו כ-20 מבוקשים. היערכות צבאות הודו ופקיסטן משני צדי הגבול היא המוגברת ביותר מאז זכו שתי המדינות בעצמאות ב-1947, וכמעט מיליון אנשי כוחות הביטחון הוצבו סמוך לגבול. אולם, לפני פגישתו עם וג'פאי, אמר פאוול כי מטרתו העליונה היא השגת יציבות, ולא דווקא נסיגת כוחות. כמו כן הדגיש שהוא מייחס חשיבות רבה לדיאלוג הישיר, ללא תיווך אמריקאי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully