וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטון בשדרות: "מחויבים לפתרון של שלום"

רמי שני

18.7.2010 / 16:34

שרת החוץ של האיחוד האירופי ביקרה בשדרות: "היה לי חשוב מאוד לבוא לכאן, לראות את הטילים שמסכנים את התושבים. הם מבהירים כמה חשוב התהליך שאנו מנסים לבנות יחד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון קיבלה היום (ראשון) תידרוך ממתאם הפעולות בשטחים, האלוף איתן דנגוט. במהלך הפגישה סקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים את הרחבת פעילות הסחורות במעבר כרם שלום ובמסוע בקרני.

בתדרוך התבשרה אשטון כי נפח הסחורות במעבר כרם שלם צפוי לגדול, והחל מ-31 ביולי תגדל כמות המשאיות העוברת בו מדי יום ל-250. דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי היום החלו לעבור סחורות מהמשט הלובי דרך מעבר כרם שלום, וזאת לאחר תיאום שבוצע בין ישראל ומצרים. פעילות העברת הסחורות מהמשט תימשך גם בימים הקרובים מבלי לפגוע בתיאום העברת הסחורות ה"רגיל".

אחר כך המשיך מסעה של אשטון לשדרות. "היה לי חשוב מאד לבוא לכאן, לראות את הטילים האלה, שיש בהם סכנה לתושבים", אמרה אשטון. "הם מבהירים עד כמה חשוב התהליך שאנחנו מנסים לבנות יחד, וכמה חשוב למצוא פתרון שמכיר ותומך בביטחון ישראל. אני רוצה לראות איך אנחנו בונים, בדרך של שיחות, תהליך שיביא לכך שישראלים ופלסטינים יחיו בשלווה זה לצד זה".

ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, הציג בפני אשטון ערימה של שרידי רקטות קסאם, גראד ופצצות המרגמה, שנורו לעבר מערב הנגב בתשע השנים האחרונות. "במקום שנשקפת סכנה לאנשים, אנחנו מחויבים למצוא פתרון של השכנת שלום וזה מה שאנחנו הולכים לעשות בשבועות ובחודשים הקרובים", אמרה שרת החוץ של האיחוד. "אני מברכת על העבודה של ג'ורג' מיטשל ושל גורמים אחרים כי בסופו של דבר, זה מה שיקבע את עתיד האזור".

רוצים לפתוח מעברים לעזה

בבוקר ביקרה אשטון ברצועת עזה ואמרה כי על ישראל לבצע הקלות נוספות במצור על הרצועה. "עמדתו של האיחוד האירופי מאוד ברורה: אנו רוצים שלתושבים תהיה האפשרות להסתובב בחופשיות וכן לראות לא רק כניסה של סחורות לעזה אלא גם ייצוא ממנה".

אשטון הוסיפה כי תדון בנושא בהמשך היום בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כרגע אין שום הצעה לפתוח נמל", אמרה. "האופציה הטובה ביותר וזו שהפלסטינים תומכים בה הכי הרבה היא פתיחת מעברי היבשה ואנו עובדים על זה".

עם יציאתה מעזה נשאלה אשטון אם היא נושאת מסר מגלעד שליט, אך היא התעלמה משאלות הכתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully