וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת ברק בנושא האינטרנט המהיר: קחו עכשיו, שלמו אחר כך

21.8.2000 / 9:22

ראש הממשלה מציע לתת לחברות הכבלים את הרישיון באופן מיידי, ובתמורה הם יסכימו מראש לכל מחיר שייקבע בעתיד; ערוצי זהב מבקשת רישיון לניסוי אינטרנט מהיר בהשתתפות 4,000 מנויים

ראש הממשלה אהוד ברק ביקש אתמול ממשרדי התקשורת, האוצר והמשפטים לבחון את האפשרות להעניק באופן מיידי רישיון לאספקת אינטרנט מהיר לחברות הכבלים, על בסיס התשתיות הקיימות שברשותן. ברק מציע כי בתמורה יתחייבו חברות הכבלים לקבל כל פסיקה עתידית של הבורר שיקבע את מחיר הרישיון.

בישיבה שהתקיימה אתמול בנושא התנגדו להצעה היועץ המשפטי של הממשלה והיועצת המשפטית של משרד האוצר. השניים טוענים כי דווקא הענקת הרישיון בהליכים מקוצרים תגרום לעיכובים בטווח הארוך. עם זאת כל המשתתפים בישיבה הביעו את מחוייבותם לקידום מהיר של פתיחת שוק התקשורת לתחרות וקביעת הגורם שיקבע את הערכת שווי הרישיון.

הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור, שלח אתמול מכתב לראש הממשלה ושרי האוצר והתקשורת, בו הוא קורא להם לתת לחברות הכבלים את הרישיון לאספקת אינטרנט מהיר באופן מיידי. לדבריו, בכל הקשור לנושא מדינת ישראל לוקה בקיבעון רגולטורי.

חשש מהפרטת בזק לפני פתיחת השוק לתחרות


במשרד התקשורת חוששים כי הפרטת בזק תסתיים לפני פתיחת השוק לתחרות. משמעותו של מצב זה היא שבזק תהפוך ממונופול ציבורי למונופול פרטי. "מעריב" מוסר הבוקר כי מנכ"ל משרד התקשורת ביקש לקבוע בהצעת ההפרטה כי היא לא תצא לפועל במקרה ששוק התקשורת לא ייפתח לתחרות. ההצעה לא התקבלה, אך הוחלט לפעול כי שר התקשורת ומנהל רשות החברות הממשלתיות ייפגשו מדי שישה שבועות כדי לעקוב אחר ההליכים בשוק התקשורת.

עובדי בזק מתנגדים להפרטת החברה לפני שייחתמו איתם הסכמי הפרישה והתנגדות זו מעכבת בינתיים את הליכי ההפרטה.

בתוך כך נודע כי "ערוצי זהב" מבקשת ממשרד התקשורת אישור לביצוע ניסוי באינטרנט מהיר, בו ישתתפו 4,000 מנויים. המערכת שמציעה חברת ערוצי זהב היא מערכת פתוחה, המאפשרת לכל ספק אינטרנט להתחבר אליה ודרכה להגיע ללקוח. בצורה זו יכול הלקוח להתחבר לספק אינטרנט באופן קבוע או מזדמן.

בערוצי זהב מתבצעים כבר שני ניסויים באינטרנט מהיר, אך הם מוגבלים באזורי הביצוע וביעדיהם. כעת מבקשת החברה לבצע ניסוי מקיף יותר בכל אזורי החברה. מנכ"ל ערוצי זהב אמר כי הוא אופטימי לגבי הסיכויים לקבל אישור ממשרד התקשורת לביצוע הניסוי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully