וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכות הרווחה ישבתו: "הפכנו לבשר תותחים"

גיל סימה

18.7.2010 / 15:40

איגוד העובדים הסוציאליים ישבית מחר את לשכות הרווחה ברחבי הארץ לאחר שמטופלת השליכה סכין לעבר מנהלת לשכת רווחה בראש העין. "חיים בתחושה של חוסר הגנה"

"הפכנו לבשר התותחים של המטופלים שלנו", אמרה היום (ראשון) לוואלה! חדשות מנהלת לשכת הרווחה בראש העין, ציפי עורקבי. עורקבי ניצלה בנס מפציעה לאחר שמטופלת בלשכה השליכה לעברה סכין מטבח ביום חמישי האחרון.

"זה קרה לקראת סוף יום העבודה", משחזרת עורקבי. "מטופלת שאני מכירה כבר שנים הגיעה לחדר שלי ולאחר שהכנסתי אותה הבחנתי בעובדת הסוציאלית המטפלת בה והפניתי אותה אליה בכדי שתוכל לקחת את המסמכים מידיה ולהודיע לה כי המשך הטיפול ייעשה היום".

אולם, כפי שעולה מדבריה של מנהלת הלשכה, באותו שלב היא החלה להרגיש בסימני מצוקה מצד אותה מטופלת. "היא לא הייתה רגועה, הדיבור שלה היה מבולבל וחששתי שהיא מסוגלת לעשות לעצמה משהו", מספרת עורקבי אשר הציעה למטופלת לפנות לבית החולים גהה ולהיבדק. "פתאום היא פנתה למטבח, שלפה משם סכין שהיה מונח על השולחן וכיוונה אותו לעברי. ניסיתי לחטוף אותו אבל לא הצלחתי", מוסיפה עורקבי. "כל מה שעלה לי בראש היה להימלט משם כשאני רואה את הסכין נזרקת לעברי וממש במזל לא נתקעת בי", אמרה.

"אני רוצה לתת שירות ולא לאבד את החיים שלי ונראה שמישהו שם בממשלה צריך לקחת את המצב בידיים ולטפל בו", אמרה עורקבי, "אנחנו חיים בתחושה של חוסר הגנה כבר שנים ואף אחד אפילו לא חושב להגביר את האבטחה סביבנו, במצב הנוכחי לא נוכל להמשיך להתמודד עם עשרות המקרים הקשים המגיעים לשולחננו".

"נפנה המטופלים לממשלה"

לאות מחאה על המקרה החליט איגוד העובדים הסוציאליים לנעול מחר את כל לשכות הרווחה בארץ. "העובדים הסוציאליים נמצאים במוקד של כאב, תסכול וכעס על האוכלוסיות המוחלשות והם מוצאים את עצמם חווים אלימות קשה", אומר איציק פרי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים.

פרי מזכיר את שלושת מקרי הרצח שאירעו במהלך שלושת העשורים האחרונים במהלכם נרצחו שתי עובדות סוציאליות בתחנה לבריאות הנפש בשכונת קריית היובל בי-ם ומקרה נוסף של עובדת אשר הגנה על מטופלת מבעלה האלים. "אם המדינה לא תדע להגן עלינו", מתריע פרי, "נפסיק כליל את שירותי הרווחה בארץ ונפנה את המטופלים למשרדי הממשלה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully