וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום האחרון של המילניום

31.12.1999 / 8:44

כוננות שיא עולמית מחשש לפיגועים וקריסת מערכות חיוניות

מיליארדי בני אדם יציינו היום את כניסת האלף החדש במסיבות ובטקסים מרהיבים בכל העולם. אך על השמחה מעיבות ההתראות מפני פיגועים ואסונות הקשורים לבאג אלפיים.
במדינות אירופה ובארצות הברית הוכרזה כוננות עליונה . סוכני FBI מנסים לאתר חשודים נוספים הקשורים לניסיונות להבריח אל תוך המדינה חומרי נפץ וכלי נשק שנועדו לביצוע "פיגועי מילניום". אתמול גילו הסוכנים הפדרליים מכונית מלאה בחומרי נפץ בברוקלין ניו יורק.

ניו יורק תציין את תחילת האלף הבא במה שתהיה כנראה החגיגה הגדולה ביותר בתבל. מרכז האי מנהטן יחסם לתנועה מרחוב 59 בצפון ועד רחוב 34 בדרום , ובין השדרה השישית לשדרה השמינית. באזור הזה צפויים לחגוג יותר משני מיליון בני אדם. ראש העיר ג'וליאני אמר כי " יעשה מאמץ להפוך את החגיגות לבטוחות ככל האפשר". במסגרת המאמץ הזה יתפרסו בעיר 8000 שוטרים ומאות סוכנים פדרליים.

מסיבות אחרות בארצות הברית בוטלו בגלל חשש מטרור מילניום. המסיבה הפרטית הגדולה ביותר שתוכננה בעיר וושינגטון בוטלה אחרי שמארגניה נוכחו לדעת כי אלפי כרטיסים נותרו ללא קונים, כנראה בשל היסטריית המילניום. תופעה דומה נרשמה גם בערים אחרות בארצות הברית כגון לוס אנג'לס או סאן פרנסיסקו .

בבסיס חיל האוויר האמריקני שבפטרסון קולורדו נערכים כעת למנוע את הסיוט הנורא ביותר של יום המילניום, שואה גרעינית שתתרחש "בטעות". בבסיס הוקם חדר מצב משותף לצבאות ארצות הברית ורוסיה , שמטרתו למנוע תקלות ואי הבנות קטלניות.

גם באירופה הוכרזה כוננות שיא : צלפים בריטים תופסים עמדות בשעה זו על גגות לונדון במטרה לאבטח את חגיגות הענק שם. המילניום יגיע ללונדון ב-2:00 לפנות בוקר שעון ישראל. את ניו יורק הוא יפקוד ב-7:00 בבוקר מחר, אך כבר בעוד שעות שעות ספורות הוא יגיע למקום הראשון על כדור הארץ האי קיריבטי שבדרום האוקיינוס השקט, מעט אחרי השעה 12:00 בצהריים היום מתחילה שם החגיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully