וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: הפרקליטות לא מקבלת סיקור תקשורתי הוגן

18.7.2010 / 11:06

פרקליט המדינה תקף את הסיקור התקשורתי של ענייני הפרקליטות ואמר: "לפעמים יש אצלנו שריטה, אבל זה לכל היותר שריטה. מדי פעם הסיקור של אותה שריטה מופרך"

פרקליט המדינה משה לדור תקף הבוקר (ראשון) את כלי התקשורת ואמר כי "אנחנו לא מקבלים את הסיקור ההוגן, לו אנו זכאים". לדור אמר את הדברים במהלך כנס בנושא יחסי משפט ותקשורת באוניברסיטת בר אילן.

לדור הודה, כי הפרקליטות אינה חפה משגיאות, אותן יש לדבריו לחשוף, אבל הבהיר כי "אין להפוך את היוצרות. הפרקליטות עושה עבודה טובה בדרך כלל, בשוליים יש מעידות ואותן יש לחשוף". לדבריו של לדור, על התקשורת להציג את הדברים בפרופורציה הנכונה. "לפעמים יש שריטה, אבל זה לכל היותר שריטה. מדי פעם הסיקור של אותה שריטה מופרך, לכל הדעות", אמר לדור.

לדור הוסיף, כי פרסום מוקדם על חקירות פוגע בסופו של דבר בזכות הציבור לדעת, משום שהוא פוגע ביכולתה של מערכת האכיפה לברר את האמת. לדור אמר כי הוא סבור שיש לעיתים בתקשורת נסיון להשפיע לכאורה לא רק על דעת הקהל, אלא גם על מערכת האכיפה והשפיטה.

ייתכן שבדבריו התייחס לדור לפרשת רמון והאזנות הסתר, מכיוון שבשבוע שעבר הודה כי אכן התרחשה תקלה כשהאזנות הסתר לא עברו לידי ההגנה מבעוד מועד, אולם קבע כי לא נגרם נזק משמעותי לרמון וההאזנות חיזקו את גרסתה של המתלוננת במשפט. "לא הופר שום נוהל והתקלה התרחשה בשל מידע שגוי שהועבר מהמשטרה. אם פרקליטת המחוז היתה רואה שיש תוצרי האזנות רלבנטיים ולא קוראת אותם, אז לא היתה הגנה, אבל קרה בדיוק ההפך, נאמר לה שאין רלבנטיות", אמר לדור. לדבריו, "מדובר בתקלה מינורית מאין כמותה בהשוואה למה שיחס להן המבקר". הוא הוסיף שבתיק רגיש "צריך יותר חיישנים אבל בין זה לבין אווירה של שומו שמיים זה משולל כל שחר". לדור אמר אז כי הוא זועק את זעקת פרקליטה שהשקיעה 30 שנה עבודה ציבורית ועכשיו מנסים לרסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully