וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות החילוץ הנורבגי הצליח לפתוח את תא המילוט של הצוללת הטבועה

21.8.2000 / 12:33

"התא היה מוצף במים ולא היה איש בתוכו", מסר דובר הצי הרוסי; סיוע בריטי יצטרף לצוללנים הנורבגים בהמשך היום; גוברת הביקורת ברוסיה על שהממשלה פנתה באיחור לבקשת סיוע בינלאומי

שלושה צוללנים נורבגים הצליחו בבוקר לפתוח את צוהר תא המילוט. הצוללנים גילו כי התא היה מוצף כולו, מוסר דובר הצי הרוסי. "בשעה 7:45 שעון רוסיה הצליחו הצוללנים לפתוח את צוהר התא. הוא היה מוצף במים. לא היה איש בתוכו". הדובר הוסיף כי בשעה זו דן הצי בדרכי פעולה נוספות.

לאור הממצאים עד כה, בו מצאו הצוללנים את המדורים בתוך הצוללת מוצפים במים גוברת ההערכה אצל מפקדי כוח החילוץ הנורבגי כי אין סיכוי למצוא מישהו בין החיים בתוך הצוללת.

רוסיה ביקשה מבריטניה לשלוח את הצוללת הזעירה שברשותה לצוללת הטבועה "קורסק", כדי לסייע בחילוצה. "מועד הצלילה עדיין לא נקבע, אבל הוא יהיה קרוב לוודאי בהמשך הבוקר", מסר דובר שר ההגנה הבריטי. עוד אמר הדובר כי הצוללת תישא צוות רוסי.

גורמים רוסיים מאמינים כי כל צוות הצוללת, 118 איש, מתים.
ברוסיה גוברת הביקורת על השלטונות שחיכו שלושה ימים לבקשת עזרה ממדינות שיש להם ציוד חילוץ מתאים לצוללות. כן פורסם כי עקב קיצוצי תקציב לאחרונה אין לצבא הורסי ציוד כזה.

אתמול דווח כי הצוות הנורבגי זיהה דמות אדם בצוללת, אולם היום אמר דובר משלחת החילוץ הנורבגי לגלי צה"ל כי הדבר לא נכון. "לא מצאנו אדם בשום מקום בצוללת. זה פשוט לא נכון", אמר.

הצוללת הזעירה יכולה לשאת עד 16 אנשים. הבקשה הופנתה לבריטניה לאחר שצוות הצוללנים הנורבגי שבחן אתמול את הצוללת פנה לסקור דגם של צוללת זהה, כדי ללמוד את המבנה שלה. הצוות הנורבגי עושה זאת בבסיס הים הרוסי וידיאיבו סמוך לסברמורסק, מטה צי הנורבגי. "עלינו להבין את ההשלכות של פתיחת תא המילוט לפני שנפנה לעשות זאת", מסר מפקד צוות המשימה הנורבגי, אדמירל איינר סקורגן.

לאחר הפיצוץ שפגע בצוללת, נשאר תא המילוט אמצעי החילוץ היחידי מהצוללת. בינתיים נתגלתה מחלוקת בין הצבא הרוסי לנורבגי, כאשר סגן ראש הממשלה הרוסי, איליה קלבנוב, טען כי צוהר תא המילוט חסום והצוללנים הנורבגים מחפשים דרכים לפתוח אותו, אולם הנורבגים טענו כי לא ייתקלו בבעיות בפתיחת הצוהר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully