וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההישג העיקרי - שקט לשנתיים

דן מרגלית

18.7.2010 / 7:10

תמונות מן המערכה: דמעות נקוו בעיניה של השרה סופה לנדבר. מה היא תאמר ללקוחותיה, העולים החדשים, שתקציבם קוצץ? ובנימין נתניהו ניסה לנחמה. ישראל ביתנו המשיכה.

יצחק אהרונוביץ' והמפכ"ל דוד (דודי) כהן, הצהובים זה לזה, שילבו ידיים ונשמעו משכנעים. אבל סטס מיסז'ניקוב תקף את נתניהו בחריפות רבה, והיה ברור כי מפלגתו של אביגדור ליברמן - שלא הגיע לדיון שכן הוא שוהה בחו"ל - אינה מרוצה. מה גם שד"ר עוזי לנדאו נטש את הדיון מוקדם למדי.

לאן פני ישראל ביתנו? איש אינו יודע מפני שליברמן טרם דיבר. הוא כועס על התיקון לחוק הגיור של עמיתו דוד רותם שמתעכב בממשלה וממתין לתוצאות החקירה נגדו, שממש בימים אלה עוברת לישורת אחרונה אצל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. התנהלות שרי ישראל ביתנו נותרה חידה.

סטנלי פישר היה המפלסת הגדולה של האוצר. אהוד ברק נשא נאום שכלתני נגד הקיצוץ בתקציב הביטחון והזכיר את צה"ל 2006 של מלחמת לבנון השנייה והזהיר מפגיעה בו, והנוכחים ירדו לפרטים כגון זה שהחשב הכללי שוקי אורן התנגד לגילום ההוצאות על מכוניות לקצינים. ברק וגבי אשכנזי היו מנוכרים זה לזה, אבל שיתפו פעולה. אשכנזי לחם על הגנת זכויותיו של איש הקבע. ניתן להבין כי הוא מזהיר מפני תורים ארוכים של קצינים הממהרים להשתחרר.

לא הייתי מתפשר

במקומם לא הייתי מתפשר על מה שמגיע לביטחון הלאומי על פי דו"ח ועדת ברודט כפי שברק ואשכנזי מבינים אותו, או לפחות מזמן לדיון מיוחד את חברי הוועדה להגיש חוות דעת עם מי הצדק - צה"ל או האוצר?

אך שרים אחרים היו במצוקה. גדעון סער התעמת עם ברק ואשכנזי, ויצחק הרצוג ביקש, לפחות, את מה שמגיע לכבשת הרש, המשפחות החד?הוריות אשר קצבתן מתבטלת בחודש שבו הן חוצות בשקל את קו ההכנסה של 4,000 שקל. הוא כעס, רק מהעניים מונעים הצמדה למדד. אבל לפי הערכתי בנקודה זו ייעשו התאמות מקלות עד לדיון בכנסת באוקטובר.

בסופו של דבר הוסכם על תקציב שהוא הישג בכך שאיכשהו הצליחו 20 שרים להתכנס למסגרת המספרים המקובלת על ד"ר יובל שטייניץ ופקידיו. אחר כך יהיה שקט לשנתיים. בתנאי שבג"ץ לא יקבל את עתירת רוני בר?און ולא יאלץ את הממשלה להגיש תקציב לשנה אחת בלבד.

זה, כנראה, צעד מצליח. סגנית השר גילה גמליאל שחזרה ממפגש בינלאומי שמעה מאישיות צרפתית בכירה כי במשרד האוצר בפאריס סבורים כי תקציב ארוך הוא צעד מעולה. שם מתכננים אפילו תקציב לשלוש שנים. מציון תצא תורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully