וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: העולם צריך להכיר ב-IHH כארגון טרור

18.7.2010 / 3:16

שר החוץ אביגדור ליברמן בירך החלטת הרשויות בגרמניה להוציא את ארגון ה-IHH הפועל במדינה אל מחוץ לחוק. "זוהי הוכחה נוספת לכך שמדובר בארגון טרור לכל דבר", אמר ליברמן

מדינות העולם, לרבות האיחוד האירופי, צריכות להוציא את ארגון ה-IHH הטורקי אל מחוץ לחוק – כך אמר אמש (שבת) שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך כנס הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה אזורי באירופה שנערך בקזחסטן. לדבריו, "זוהי הוכחה נוספת לכך שמדובר בארגון טרור לכל דבר ועניין. אני מקווה שמדינות אירופאיות נוספות וארה"ב יוציאו גם הן את הארגון מחוץ לחוק, ושהוא יוכנס גם לרשימות הטרור של האיחוד האירופי".

את הדברים אמר ליברמן בפגישתו עם שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה. בכינוס השתתפו 50 שרי חוץ ממדינות שונות, ובמהלכו נפגש ליברמן בין היתר עם שרי החוץ של קנדה, יוון, פולין, אוסטריה וסלובניה. שר החוץ שב לארץ וייפגש בהמשך היום בירושלים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון המבקרת במזרח התיכון.

אשטון, שהגיעה אתמול לאזור, קראה במסיבת עיתונאים משותפת שקיימה ברמאללה עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, לפתוח לגמרי את המעברים לרצועת עזה. "אנחנו אומרים זאת באופן ברור - חשוב שהמעברים לרצועה יהיו פתוחים לשני הכיוונים על מנת לאפשר לאוכלוסייה חיים נורמליים", הצהירה אשטון. לדבריה, האיחוד האירופי מעוניין לקחת חלק בפיקוח על המעברים ולשתף פעולה בנושא עם הרשות הפלסטינית.

לפני כשבוע הוציאו הרשויות בגרמניה אל מחוץ לחוק את ה-IHH ("הקרן לסיוע הומניטרי"), ארגון לא ממשלתי שנוסד בטורקיה בתחילת שנות התשעים, המבקש לספק סיוע הומניטרי לאזורי מלחמה. שר הפנים של גרמניה תומאס דה מייזיר הסביר כי "הארגון העונה לשם IHH, פועל תחת מסווה של סיוע הומניטרי, תמך בארגונים חברתיים לכאורה ברצועת עזה הקשורים חמאס, במשך תקופה ארוכה ובמידה כלכלית לא מבוטלת". בשיתוף עם הארגון FreeGaza, ה-IHH הטורקי עמד מאחורי המשט שיצא לעבר רצועת עזה בסוף מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully