וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: להעמיד לדין סא"ל באשמת זיוף מסמכים

גלעד גרוסמן

18.7.2010 / 9:00

נגד בחיל האוויר פנה לפרקליטות הצבאית בטענה כי מפקדו זייף מסמכים בכדי להדיחו. הפצ"ר הורה להעמיד לדין משמעתי את הסא"ל, והנגד עומד להגיש עתירה לבג"ץ בדרישה להגיש אישום נגדו

נגד בקבע יעתור הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף אביחי מנדלבליט, בדרישה לחייבו להגיש כתב אישום נגד סא"ל י', מפקד טייסת בחיל האוויר, בגין זיוף מסמכים ומסירת ידיעה כוזבת.

על פי העתירה, שתוגש באמצעות עורכי הדין שלומי צפורי ושלמה רכבי, זייף הקצין שני סיכומי ראיונות, כדי שיוכיחו כי כביכול ערך ראיונות עם הנגד, בהם העיר לו על תפקודו והתריע בפניו כי אם תפקודו לא ישתפר יאלץ לשקול את המשך שירותו בתפקיד. עוד נטען בעתירה, כי סא"ל י' שינה את יומן הפגישות במחשבו והוסיף לו שתי פגישות אישיות עם העותר, על מנת שהרישום במחשב יחפוף לתאריכים הכוזבים שרשם בסיכומי הראיונות. המעשים, כך על פי העתירה, בוצעו יום לאחר שסא"ל י' הודיע לנגד על הכוונה להפסיק את שירותו.

בעקבות פניה של עורכי הדין לפצ"ר נפתחה חקירת מצ"ח, שכללה, בין השאר, החרמה של המחשבים האישים של מפקד הטייסת, תשאול ועימות בין הצדדים. בעקבות החקירה הורה הפצ"ר להעמיד את מפקד הטייסת לדין משמעתי בפני ראש מטה חיל האוויר, "תוך הפניית שימת ליבו לכשל הפיקודי שבמעשיו של הקצין", כפי שנכתב בעתירה.

"אין מקום לצעד חריף יותר"

הנגד, שמשרת קרוב ל-18 שנה בצה"ל, לא מוכן להסתפק בכך, ודורש שבית המשפט יורה לפצ"ר על הגשת כתב אישום, או לחילופין, שיורה על חקירה משלימה של מצ"ח ועל עיכוב של ההליך המשמעתי נגד מפקד הטייסת, עד להשלמת החקירה.

"מממצאי החקירה עולה לכאורה כי מפקד הטייסת זייף סיכומי ראיונות שלא היו מעולם על מנת להדיח את הנגד המצטיין מתפקידו. לא ייתכן שבית הדין הצבאי והרמטכ"ל, שהעבירו מסר ברור בעניינם של תא"ל צ'יקו תמיר ועימאד פארס,ינהגו באופן שונה בעניינו של הקצין הבכיר", אומרים עורכי הדין ציפורי ורכבי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הפרקליט הצבאי הראשי הורה על העמדתו לדין משמעתי של הקצין בדרגת סגן אלוף בגין עבירה על התרשלות בכך שלא מילא את סיכומי הראיון בסמוך לעריכתם. יחודד כי לא נמצא בסיס לטענה כי תוכן הראיונות נבדה או שזויף תוכן המסמכים. לכן לא היה מקום לנקוט צעד חריף יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully