וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: "לאישור התקציב יהיו השלכות"

17.7.2010 / 0:01

שרי סיעת ישראל ביתנו זעמו על אישור תקציב המדינה לשנים 2011-12 ועל הקיצוצים במשרדיהם ועזבו את משרד רה"מ לפני ההצבעה בעודם משאירים פתקים נגד התקציב. "ישראל ביתנו לא תשתתף במשחק פוליטי שמבזה את ראש הממשלה ואת ממשלת ישראל"

"לתקציב כפי שאושר תהיינה השלכות מיידיות על התנהלות ישראל ביתנו בתוך הממשלה" - כך איימו גורמים בסיעת ישראל ביתנו בשיחה עם וואלה! חדשות, בעקבות העובדה שתקציב המדינה לשנים 2011-2012 אושר אתמול (שישי) בממשלה מבלי שהאוצר הגיע להסדר על דרישות שריה. שרי ישראל ביתנו עזבו את משרד ראש הממשלה במחאה, לפני ההצבעה, והשאירו פתקי הצבעה נגד התקציב.

השר סטס מיסז'ניקוב, שריכז את המו"מ בעניין מטעם המפלגה אמר כי, "בשל הגישה הלא עניינית, לא מקצועית ולא ממלכתית, שהעדיפה צרכים קואליציונים צרים על פני אינטרס לאומי, ישראל ביתנו לא תשתתף במשחק פוליטי שמבזה את ראש הממשלה ואת ממשלת ישראל".

גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הביע זעם על התקציב, שלטענתו מעניק כוח לפשע בישראל. לדבריו, "הממשלה הצביעה כיום על תוספות תקציביות לארגוני הפשיעה ובעצם הקנתה את הרוח הגבית לאלימות על מנת שתוכל להמשיך לגדול. אין ספק שמו"מ כל כך לא ענייני, נגוע בתחלואים פוליטיים ולא רציני לא ראינו שנים רבות. אני לא מוכן לקחת חלק בזה. אני עובר מדיבורים בשולחן הדיונים לשטח ואני פותח במאבק בכל דרך אפשרית בגזירות הללו. אעשה הכל על מנת לשמור על השוטרים והסוהרים ולא אתן שיפגעו בהם. הממשלה והאוצר פועלים בשיטות סחיטת דמי חסות וזאת על גבם של השוטרים והסוהרים. זאת תופעה שהמשטרה מכירה במאבק בארגוני הפשיעה. אני קובע שעד שהשוטרים והסוהרים לא יקבלו את המגיע להם, לא אחדל"
.
אהרונוביץ' המשיך ואמר כי, "במצב הזה האוצר רוצה כנראה לאחד את משרד ביטחון הפנים עם משרד הרווחה. טילים ורימונים נזרקים גם בתוך המדינה ולא רק מאויבים חיצוניים. הצעתי ברודט למשרד לביטחון פנים – אך ראש הממשלה ושר האוצר דחו זאת. הם ידעו שיצטרכו להוסיף תקציבים, במקום זה קיבלנו גזירות. גזירות שיפגעו בבשר החי, יורדו שוטרים מהרחובות, ניידות מהכבישים וקבעו את הדרך הנכונה לבתי הכלא להפוך לגני חיות עקב קריסתם הכלכלית הצפויה. כי גם כך הצפיפות היא רבה ואנו בדרך לבתי כלא נוסח העולם השלישי".

"הממשלה קובעת יעדים והאוצר מכשיל"

שר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו מתח גם הוא ביקורת על התקציב ואמר כי, "אנשי אוצר שמנעו את הקמת מתקני ההתפלה במועד לא למדו שום דבר. התקציב שהועמד למשרד התשתיות, הוא ביטוי לחוסר אחריות לאומית. המשבר בו נתונים משקי החשמל והמים יחריף, ועלול להוביל להפסקות חשמל תכופות ולעצירת תהליך הצלתו של משק המים. הממשלה קובעת יעדים והאוצר מכשיל אותה מלהשיגם. מדובר בנושאים מהותיים: מניעת הערכות לרעידות אדמה, פגיעה בהפקת חשמל נקי באמצעות גז טבעי, האטה בפיתוח אנרגיות מתחדשות ונקיות וסיכול התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית שבכוחה לחסוך למעלה מארבעה מיליארד דולר בעשור הקרוב".

גם השרה לקליטת העלייה סופה לנדבר הצטרפה לביקורת. לדבריה, "זוהי הפעם הראשונה מאז קום המדינה שנושא קליטת העלייה איננו נמצא באג'נדה של ממשלת ישראל. התקציב המוצע גורם לפגיעה ישירה וקשה בקליטת העלייה ועידודה. אני מרגישה שממשלת ישראל נוטשת את ערכי היסוד עליהם קמה מדינת ישראל". לנדבר קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו "להתערב מיידית במצב שנוצר", בטענה ש"הוא זה אשר קבע את קליטת העלייה כאחד מקווי היסוד וסדרי העדיפויות של הממשלה הנוכחית".

שרי העבודה תמכו בתקציב, מלבד השר יצחק הרצוג שנטש את הישיבה בזעם, טרם ההצבעה. "אני לא מתכוון להיות שותף בהצבעה הזו", הוא אמר. "לא מקובלת עליי הפגיעה בעניים ובמשפחות החד הוריות. אני מתנגד מזה מספר חודשים להקפאת הקצבאות ודורש תוספת למשפחות החד הוריות. צר לי שלא נעניתי למרות הכסף שהושג מתקציב הביטחון. אני מקווה שהגזירה תשתנה לקראת קריאה שניה ושלישית על התקציב".

עדכון ראשון: 13:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully