וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בריטי: נצנן את יחסינו עם חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.7.2010 / 12:18

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון אמר כי הממשלה החדשה בממלכה "מודאגת מאוד" מההתחמשות של הארגון הלבנוני. לדבריו, "הממשלה הקודמת ניהלה מגעים מוגבלים עם חיזבאללה, אולם אנחנו נזהרים מהקשר הזה"

"ממשלת בריטניה תצנן את יחסיה עם חיזבאללה". כך הבהיר הבוקר (שישי) השר הבריטי לענייני המזרח התיכון אליסטר בירט, בראיון שהעניק לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון. השר הבריטי שיבח אמנם את "התפקיד החיובי שממלאת סוריה במזרח התיכון", אך ציין כי ארצו "מודאגת מאד" בנושא חיזבאללה והתחמשות של הארגון. הוא הבהיר, כי בביקורו האחרון בלבנון לא נפגש כלל עם אנשי הדרג הפוליטי של הארגון הלבנוני.

"אני יודע שממשלת בריטניה הקודמת ניהלה מגעים מוגבלים עם חיזבאללה, אולם הממשלה החדשה רואה בקשר עם חיזבאללה כקשר שיש לבחון אותו", הסביר השר, "אנחנו נזהרים מהקשר הזה מסיבות ברורות. אנחנו לא מוכנים לקבל את העובדה שחיזבאללה מחויב להתנגדות חמושה. עדיין מוקדם לומר אם ננהג כמו הממשלה הקודמת ונבחין בין הדרג הפוליטי לצבאי בחיזבאללה. אנחנו נבחן את האופציה הזו בעתיד".

השר הבריטי הזהיר בראיון מפני קיפאון בתהליך השלום במזרח התיכון ואמר כי אם התהליך המדיני לא יותנע, "עלולים לקרות דברים רעים". הוא אמר עוד כי יש להשקיע את מרב המאמצים כדי לקדם את השלום באזור: "תושבי האזור מודאגים מאד. אנחנו חוששים שאם העניינים לא יתקדמו, הם רק יילכו וידרדרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully