וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעצור את החתול

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

16.7.2010 / 9:10

גם אם אי אפשר לחנך יותר מידי את החתול, תמיד אפשר ללמוד טריקים חיוביים שיורידו אותו מהמיטה. המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לכם

אני מנסה לחנך את החתולים בבית שלי לא לעלות לי על המיטה, אבל הם רגילים לעלות על כל דבר ולגרד ממש על הכל. אין לי שום התנגדות לחלוק איתם כל פינה בבית מלבד אותה מיטה שאני רוצה להשאיר נקייה ופרטית (החתולים ישנים עם השותפה ולא איתי)

שלום רב. אין כל צורך ל"חנך" את החתולים . הם יעברו ממיטתך כאשר תעשה את הדבר היחיד החשוב וזה להבין מדוע בעצם הם עולים על המיטה והאם יש להם מקומות חלופיים או חפצים חלופיים כמו אלה אשר על מיטתך.

חובה לפעול רק בצורה חיובית עם החתולים. כלומר, לא לצעוק, לא לכעוס וכמובן לא להעניש. פשוט לתת להם תחליף למה שמושך אותם במיטה שלך – אולי אין להם מקום גבוה, יחסית, לשבת בו, ואולי השמיכה הספציפית אצלך שונה מזו אצל השותפה למשל. אפשר לרכוש שמיכה דומה או להחליף ביניכם – והחתולים מאד ישמחו לעבור רק אליה.

פתרון פשוט נוסף הוא - אם יש להם כל מה שהם זקוקים לו התנהגותית ופיזית מחוץ לחדרך - פשוט סגור הדלת לחדר השינה שלך. אם אתה רוצה להשאיר אותו פתוח, רסס את המיטה או הכיסוי על המיטה במעט מיץ לימון מהול במים או פזר קצת מקלות קינמון. חתולים לא אוהבים ריחות אלה וזה יגרום להם ללכת למקומות מתאימים אחרים בבית. בקיצור, כל שצריך הוא סבלנות, אהבה ותחליפים יעילים ומתאימים למקומות עליהם לא רוצים שהם יעלו.

החתולים בחצר ביתי עשו להם נוהג לעשות את צרכיהם על מעקה המרפסת שלי. מה עושים?

חתולים בדרך כלל עושים צרכיהם במקום בו הם יכולים לחפור לעומק, כיוון הם עושים צרכיהם בבור ואז חופרים שוב כדי לכסות אותם היטב.

האם המעקה למעשה משמש כאדנית? האם יש חול ואדמה על המעקה? אם כן, פשוט הנח טוף או אבנים קטנות אשר ניתן להשיג בכל משתלה. הם לא יוכלו לחפור שם ויעברו לעשות במקום אחר.
אם מדובר בעשיית צרכים במקום שאין בו חול ואדמה כמו אבן או מרצפת – אוכל לומר בביטחון שמדובר בצרכיו של כלב . חתולים לא עושים צרכיהם באופן קבוע על מקום אשר לא ניתן לחפור בו . ייתכן כמובן, ובאופן חד פעמי ומתוך פחד, ש"ברח" להם אבל סביר שזה לא יקרה באופן קבוע.

בכל מקרה, חשוב לנקות היטב את המקום ולנטרל הריח עם אבקת סודה לשתייה מהולה במים. פשוט כדי להרחיק חיות ממקום זה. אפשר גם להניח שם חפץ שלא ניתן לעשות עליו צרכים . טוף אגב, גם עוזר במקרה זה . בנוסף – ניתן לרסס עם מיץ לימון מהול במים או לשים מקלות קינמון. העיקר, לא לשים משהו מסוכן. זה חוזר תמיד בבומרנג גם לאנשים ובכל מקרה זה לא חוקי.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully