וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב רחב: ילדים חולי לב מטנזניה בטיפול בארץ

אריאל נוי

16.7.2010 / 4:37

שני ילדים ושני פעוטות חולי לב הגיעו לארץ במסגרת פעילות של ארגון "הצל לבו של ילד". רונית הרשקוביץ, מיוזמי המבצע: "ילדים מכל העולם זוכים לטיפול הטוב ביותר"

בעוד מעמדה של ישראל בקרב אומות העולם ידע ימים יפים יותר, יש כאלה הפועלים לשיפור תדמית המדינה, ומצליחים אף להציל נפשות: ארגון "הצל לבו של ילד", שמביא ילדים ממדינות עולם שלישי לארץ בכדי לקבל טיפול בבעיות לב, הטיס לראשונה מטנזניה שני ילדים ושני פעוטות עם בעיות לב.

התהליך מתחיל בנסיעה למדינה, שם נעשים אבחונים למאות ילדים. אז נאלצים הרופאים לבחור את המקרים הדחופים והקשים ביותר. ד"ר עקיבא תמיר, קרדיולוג ומאבחן ילדים בבית החולים וולפסון, המשמש גם כקרדיולוג הראשי של הארגון, סיפר לוואלה! חדשות, כי "ארבעת הילדים שהבאנו מטנזניה הינם בעלי מומי לב קשים. שניים כבר נותחו השבוע, ושניים ינותחו בימים הקרובים. כל הילדים היו במצב נוראי. אייבל בן השבע היה מאד כחול ולא יכול היה לבצע מאמץ מינימלי. כל מחלה הכי קטנה יכולה לגרום לו להתמוטט. ילדים כמו אייבל מתים בעשור הראשון".

מטופל נוסף הוא דאודי בן העשר, עליו מספר ד"ר תמיר: "הלב שלו לא הצליח לתפקד והיה באי ספיקת לב נוראי. הוא נורא רזה - ילד בן עשר ששוקל 25 קילו, כמו ילד בן חמש" הסביר תמיר.

המבצע המורכב להבאת הילדים התאפשר במידה רבה בזכותה של רונית הרשקוביץ, דמות דומיננטית ביחסי ישראל-טנזניה. הרשקוביץ הינה קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, והיא זו שהפעילה את קשריה בממשל הטנזני על מנת לאפשר את הבאת הילדים.

אמש נפגשה הרשקוביץ עם הילדים המטופלים וסיפרה לוואלה! חדשות בהתרגשות, כי "ציפיתי לראות אותם מתוחים, נחים לפני או אחרי ניתוח. הם נראו נהדר. החיוך של דאודי המיס אותי. אני רוצה לתת חיזוק ענקי לצוות המקסים, שכל המשאבים שלהם הולכים לנתינה ולמסעות שמסתכמים לא במסעדות פאר, אלא בחיבוק ילדים ויצירת החיים והתקווה למשפחות".

ארגון "הצל לבו של ילד" החל לפעול בשנת 1995, אז סייע לשני ילדים אתיופים שהיו זקוקים לניתוח לב. מאז טופלו למעלה מ -2,400 ילדים ממגוון רחב של מדינות, גם כאלה שהמציאות המדינית מונעת כל קשר אחר עימן, וזהו ההישג הגדול ביותר של העמותה. "כל הילדים, ללא הבדל גזע, צבע, מין, דת, או שיקול כספי, מטופלים עם הטיפול הרפואי הטוב ביותר, בחוד החנית של הטכנולוגיה" אומרת הרשקוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully