וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת על תקציב הביטחון, רה"מ מנסה לגשר

16.7.2010 / 8:15

שרי הממשלה דנו במשך 16 שעות בתקציב המדינה לשנים 2011 ו-2012, אך לא הצליחו להגיע להסכמות על דרישת האוצר לקצץ מיליארדי שקלים מתקציב הביטחון. נתניהו נועד הבוקר עם שר הביטחון ונציגי האוצר, בניסיון לגשר על הפערים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (שישי) בלשכתו את שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ואת נציגי משרד האוצר בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים, לפני ההצבעה בממשלה על תקציב המדינה לשנים 2011 ו-2012. משרד האוצר דורש לקצץ 4.2 מיליארדי שקלים מהתקציב, אולם מערכת הביטחון מתנגדת לכך בתוקף.

הבוקר הודיעו שרי ש"ס שהם יימנעו בהצבעה בממשלה על התקציב. לדברי יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, "הצלחנו להוסיף 1.2 מיליארד שקל לבסיס התקציב הפנימי לשלטון המקומי ולכיבוי האש. אנחנו ניאבק בכנסת נגד אי-עדכון הקצבאות".

במהלך הלילה הושגה פריצת דרך במשא ומתן בין נציגי משרד האוצר לבין שרי ישראל ביתנו, אולם נכון לשלב זה, עדיין קיימים פערים בין הצדדים. לדברי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, האחראי על המשא ומתן מטעם ישראל ביתנו, "כרגע נותרה המחלוקת בנוגע לתגבור תקציב המשטרה בנושאי הביטחון האישי לאזרחים ותוספת תקציב לפעילות ההסברתית. זאת לנוכח האתגרים המדיניים וההסברתיים שעל הפרק".

גיל הפרישה מצה"ל יועלה ל-67?

ישיבת הממשלה בנושא התקציב הדו-שנתי הסתימה הלילה לאחר דיונים שנמשכו כ-16 שעות. הישיבה היתה אמורה להתחדש הבוקר ב-8:00, אך נדחתה בשל ניסיונות הגישור של ראש הממשלה נתניהו במחלוקת בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון. בעקבות זאת, גם נדחתה מהשעה 10:00 לשעה 11:00 פגישה שנתניהו היה אמור לקיים בלשכתו עם ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון.

במהלך ישיבת הממשלה אמש יצאו שרי הממשלה להפסקה, שבמהלכה התנהלו דיונים צדדיים וניסיונות שכנוע, ובראשם פגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר האוצר יובל שטייניץ, כדי לנסות לגשר על הפערים העמוקים בין משרדי האוצר והביטחון.

ברק הדגיש בדיונים את חשיבות הצרכים הביטחוניים. הוא אמר, כי "הרכב של ממשלה אחרת, כזו שפועלת בתנופה להשגת הסדרים מדיניים כשהעולם איתה, הייתה יכולה אולי לקחת סיכונים אחרים, כתוצאה מהזדמנויות אחרות. אני, כשר הביטחון, קובע שכל אויב שנצליח להוציא ממעגל האיבה, אפילו אם יהיה מדובר בשלום פושר, שנחתם כחוזה בין שליטים וברמת העם זה יבשיל רק בעוד שנים ארוכות, יש סיכוי שהסכם כזה יאפשר את הורדת צורכי הביטחון. אך עדיין איננו שם".

ברק ציין כי אמירותיהם של חלק מהשרים ביחס לקיצוץ תנאי השכר של אנשי הקבע אינן ראויות ו"משדרות מסר שלילי לקבוצה מובחרת של אנשים הבוחרים לשרת ולהגן על המדינה, כשחלק מהם עושים זאת תוך סיכון חייהם". שר הביטחון הבהיר כי "לא ניתן היה לקיים את הדיון הערב בשלווה ובביטחון אילו לא היו לנו בחורים מצוינים המתנדבים לשירות".

מנגד, שר החינוך גדעון סער אמר לברק, כי "אני לא מבין למה לוקח כל כך הרבה זמן להעלות את גיל הפרישה. בשנת 2003 העלינו את גיל הפרישה לאזרחים מ-65 ל-67 בתוך חודש, ואני לא מבין מדוע אתם גוררים רגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully