וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת טירקל מתרחבת ודורשת פרוטוקולים מהמשט

פנחס וולף

15.7.2010 / 21:44

שני חברים חדשים הצטרפו לוועדה שחוקרת את אירועי המשט: פרופסור למשפטים ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר. במקביל שלח ראש ועדת הבדיקה מכתבים לראשי הדרג המדיני והצבאי ודרש סיכומי דיונים על המצור והמשט

ועדת טירקל שהוקמה כדי לחקור את אירועי המשט שעשה דרכו לעזה, ממשיכה להרחיב את פעילותה ואף את מספר חבריה. לאחר שסמכויות הוועדה הורחבו על ידי בג"ץ, כעת נוספים לוועדה שני חברים נוספים, ראובן מרחב ופרופסור מיגל דויטש, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות ערוץ 2.

מרחב בן ה-76 היה מנכ"ל משרד החוץ והוא מזרחן ודיפלומט מנוסה. פרופסור דויטש, בן 55, הוא מומחה למשפט חוקתי, משפט מסחרי ודיני חוזים ונחשב לאחד האנשים המקורבים לנשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. כיום הוא פרופסור למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

במקביל למינויים אלו, יו"ר הוועדה, השופט בדימוס יעקב טירקל, הורה הערב למרכז הוועדה, הושע גוטליב, לשלוח מכתבים ליו"ר ועדת איילנד האלוף במיל' גיורא איילנד, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון אהוד ברק, לרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, למזכיר הממשלה צבי האוזר ולפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט. זאת, בדרישה להעביר לידי הוועדה את כל הפרוטוקולים, סיכומי הדיונים וההחלטות הקשורות לסגר על עזה וכן על הפעולות הקשורות לאירועי המשט שאירעו ב- 31 במאי.

בשבוע שעבר אישרה הממשלה הרחבת סמכויות לוועדה, אך ציינה כי ההחלטה לא חלה על חיילי צה"ל כדי לשמור "על עצמאותו של מוסד התחקור הצבאי". ביום שני השיגו שופטי בג"ץ פשרה בעתירת "גוש שלום" נגד הסמכויות המצומצמות של הוועדה. על ההסכם, אם הוועדה תגיע למסקנה כי ישנו צורך לחקור גורם שהוועדה אינה יכולה לחקור, למשל חיילים, על הוועדה להודיע על כך לבג"ץ לשם קבלת אישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully