וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון התקציב: נתניהו, ברק ושטייניץ בפגישה נפרדת

פנחס וולף

16.7.2010 / 0:01

שר הביטחון מנהל קרב בלימה נגד כוונת משרד האוצר לקצץ בתקציב משרדו ובישיבת הממשלה אמר כי "אפשר לפתור את כל הבעיות בתקציב הביטחון מבלי להתפשר על רווחה, חינוך, השכלה גבוהה ובריאות"

שרי הממשלה דנים החל מ-10:00 בבוקר (חמישי) בתקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2011-12, בישיבה ארוכה שצפויה להימשך אל תוך הלילה. בשעות האחרונות נסוב הדיון על הנושא הרגיש של תקציב הביטחון. לדברי נוכחים בחדר הישיבות, שר הביטחון אהוד ברק אמר שלהבנתו ניתן לפרוץ את מסגרת התקציב. בעקבות הדברים הללו, פסק ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קבענו לתקציב הזה מסגרת ותקרה מאוד ברורים. אין לי שום כוונה לבנות קומות מעל התקרה הזאת".

כרגע קיים משבר בדיונים, בשל אי הסכמות בין מערכת הביטחון והאוצר ביחס לקיצוץ בתקציב הביטחון. אחר כ-12 שעות דיון, יצאו שרי הממשלה להפסקה, כאשר במהלכה מתקיימים דיונים צדדיים וניסיונות שכנוע, ובראשם פגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ושר האוצר יובל שטייניץ, בכדי לנסות לגשר על הפערים העמוקים בין משרדי האוצר והביטחון. השרים קיבלו הודעה לפיה הם יעודכנו חצי שעה לפני שהישיבה תתחדש.

במהלך הדיון אמר השר ברק כי "הרכב של ממשלה אחרת, כזו שפועלת בתנופה להשגת הסדרים מדיניים כשהעולם איתה, הייתה יכולה אולי לקחת סיכונים אחרים, כתוצאה מהזדמנויות אחרות. אני, כשר הביטחון, קובע שכל אויב שנצליח להוציא ממעגל האיבה, אפילו אם יהיה מדובר בשלום פושר, שנחתם כחוזה בין שליטים וברמת העם זה יבשיל רק בעוד שנים ארוכות, יש סיכוי שהסכם כזה יאפשר את הורדת צורכי הביטחון. אך עדיין איננו שם".

ברק הוסיף ואמר כי "כשר ביטחון וראש ממשלה בעבר, אני יודע כי אם רוצים אפשר לפתור את כל הבעיות בתקציב הביטחון מבלי להתפשר על רווחה, חינוך, השכלה גבוהה, בריאות, תשתיות וכל היתר. מדינת ישראל הפליגה בביטחון ובצורה יוצאת דופן, הרבה בזכות ראש הממשלה, שר האוצר וחברינו לממשלה, בסערה של המשבר הכלכלי העולמי. כיום אין הצדקה או כורח לצעדים קיצוניים, אנחנו לא נמצאים במצבים דומים בעבר, כמו בשנת 85' למשל, בהם הכלכלה עמדה על בלימה לקראת קריסה. אני קורא לכולם לפעול באחריות, מתוך ידיעה כי אפשר, צריך וניתן לפתור את הבעיות ולמנוע פגיעה בביטחון".

ברק אף ציין כי אמירותיהם של חלק מהשרים ביחס לקיצוץ תנאי השכר של אנשי הקבע אינן ראויות ו"משדרות מסר שלילי לקבוצה מובחרת של אנשים הבוחרים לשרת ולהגן על המדינה, כשחלק מהם עושים זאת תוך סיכון חייהם". שר הביטחון הבהיר כי "לא ניתן היה לקיים את הדיון הערב בשלווה ובביטחון אילו לא היו לנו בחורים מצוינים המתנדבים לשירות".

ברק המשיך וטען כי "למשרתי הקבע אין יחסי עובד-מעביד, ניתן לפטרם בהליך פיקודי ולא עומדת להם זכות השביתה וזכויות בסיסיות נוספות". שר הביטחון הציע לחבריו השרים להתמקד בנושא המהותי - האם תקציב הביטחון נותן מענה לאתגרים. בסיום דבריו אמר ברק, כי הוא "יודע שניתן להגיע לפתרון שיאפשר את קידום נושאי החינוך, הרווחה וההשכלה הגבוהה, לצד שימור תקציב הביטחון, בהתאם למתווה ברודט".

בנוגע לגיל הפרישה מצה"ל, אמר שר החינוך גדעון סער לברק כי "אני לא מבין למה לוקח כל כך הרבה זמן להעלות את גיל הפרישה. בשנת 2003 העלינו את גיל הפרישה לאזרחים מ-65 ל-67 בתוך חודש, ואני לא מבין מדוע אתם גוררים רגליים".

עדכון ראשון - 22:08 15.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully