וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בי-ם: לא לרפורמה בחוק התכנון והבנייה

אריאל נוי

15.7.2010 / 20:44

כ-1,000 בני אדם מכל רחבי הארץ השתתפו בהפגנה של החברה להגנת הטבע נגד השינוי בחוק התכנון והבנייה. "הרפורמה במתכונת הנוכחית מטילה איום על כל אחד מאיתנו"

כ-1,000 בני אדם מכל רחבי הארץ השתתפו היום (הערב) בהפגנה שארגנה החברה להגנת הטבע נגד הרפורמה בחוק התכנון והבנייה ובעד הפרדה של תחום הרישוי מתחום התכנון. ההפגנה נערכה למרגלות מתחם הולילנד בירושלים תחת הכותרת "לא למדינת הולילנד" ובהשתתפות חברי הכנסת מאיר שטרית (קדימה), דב חנין (חד"ש), איתן כבל (העבודה), ניצן הורוביץ (מרצ) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) וכן עשרות נציגים מארגוני סביבה וחברה.

בנאומו בהפגנה אמר ח"כ חנין, יו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, כי: "כשמדברים על רפורמת התכנון והבנייה יש לברור את המילים היטב. לא מדובר ברפורמה מקומית, כי אם בקומבינת ענק. למעשה זהו פיגוע נדל"ן בסדר גודל ארצי. את ארץ הקודש שלנו רוצים להפוך להולילנד, אבל אנחנו לא ניתן זאת. קומבינת הולילנד מאיימת על הסביבה ועל השטחים הפתוחים, אבל לא עליהם בלבד. היא מאיימת גם על הבריאות שלנו, על הדמוקרטיה ועל החברה הישראלית. את נציגי הציבור ואת נציגי הבריאות מסלקים מועדות התכנון. קומבינת הולילנד היא התקפה על החברה הישראלית- ולנו אין ארץ אחרת".

בסוף ההפגנה עלו לבמה נציגים מ-32 ארגונים שונים וחתמו על עצומה בה נכתב: "אדוני ראש הממשלה, אנו רואים חשיבות עליונה בחיזוק מערכת התכנון והרישוי בישראל. אנו סבורים כי יש להמשיך ולקדם בשלב ראשון את החקיקה בתחום הרישוי, המהווה חסם בירוקרטי עיקרי בו נתקלים אזרחי המדינה ולפצל מן החקיקה הנוכחית את פרק התכנון, על שלל בעיותיו, אשר יידון בנפרד".

ניר פפאי, ראש אגף שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע אמר כי "אני מוריד את הכובע בפני המאות הרבות של האנשים, שלמרות החום, העובדה שאנחנו בסוף שבוע העבודה ובמהלך החופש הגדול, מבינים את האיום שהרפורמה במתכונתה הנוכחית מטילה על כל אחד מאיתנו והגיעו לירושלים כדי להביא את מחאתם. אנו קוראים לראש הממשלה להקשיב לרחבי הלב של הציבור ולקדם רפורמה אחרת, שתהיה מקובלת על כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully