וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"סוכן" לפרלמן: "נביא את סלאח בע”ה שימות”

יהושע בריינר וחן הלפרן

16.7.2010 / 0:01

מקורביו של פעיל הימין חיים פרלמן שחשוד ברצח ארבעה פלסטינים, חשפו הקלטות שביצע פרלמן לכאורה עם סוכן שב”כ. בהקלטות נשמע הסוכן כשהוא מנסה, לכאורה, להדיח את פרלמן לרצוח את ראש התנועה האיסלמית ראאד סלאח. גורמי ביטחון: השיחות נועדו ליצור רמת אמון

הארץ מוטי קמחי

(עריכה: עידן גוראל)

יממה לאחר שהותר לפרסום דבר מעצרו של פעיל הימין חיים פרלמן, החשוד ברצח ארבעה פלסטינים ובניסיון לרצוח שבעה פלסטינים נוספים, נחשפו אמש (חמישי) הקלטות משיחות שקיים פרלמן, לכאורה, עם סוכן השב"כ המכונה "דדה". פרלמן עצמו היה זה שהקליט את השיחות ולטענת מקורביו, לאחר שלשב"כ נודע על כך, הוחלט לעצור אותו בחשד לביצוע הדקירות הסדרתיות.

לטענת מקורבי פרלמן, בהקלטה נשמע סוכן השב"כ בצורה ברורה כשהוא מורה לו לפגוע בראש התנועה האיסלמית ראאד סלאח. לפי ההקלטה, הסוכן "דדה" אמר לפרלמן: "עד שלא יעשו משהו קיצוני, משהו קיצוני, סתם לדוגמה אני לא יודע מה, בלגאן. למה אמרתי לך, נביא את השייח' ראאד סאלח בעזרת השם שימות, אז יהיה משהו קיצוני יהיה בשטחים". פרלמן מגיב: "איך הוא ימות? ככה?". הסוכן: " לא. מישהו ידאג לו, ישלח אותו לעולם הבא. אתה מבין?".

בשיחה אחרת אומר הסוכן לפרלמן: "שמע זה לא צריך להיות בעיה כל כך גדולה,.הוא בא, הרכב שלו עובר ואתה נותן בו צרור. רוב הסיכויים שהנהג ייהרג אם אתה נותן צרור יפה. הרכב מתגלגל לאיזה פינה? אחר כך אתה יכול לבוא להשלים את העבודה, או שבטוח כבר גמרת עליו, לך תדע. אם אתה נותן עם מפוצלים יפה, אבל אתה צריך כוח אש בשביל זה. זה לא משהו שאתה בא קרוב. למה יש לך ניסיון? אתה יודע?". פרלמן: "למה אתה שואל אותי אם יש לי ניסיון?" הסוכן: "כי אתה אומר שאפשר לעשות ככה וככה. אני ראיתי שעושים".

פרלמן ניסה לשכנע את הסוכן כי עסק אך ורק בפעילויות מחאה שוליות ואמר כי "בזמן שאנשים ישבו על הספות וראו טלוויזיה, אני הייתי הולך שעות, מחלק פלאיירים, מדביק על קירות.. הסוכן ענה לו: "זה סיפורים לילד בן 3, לא לי. בטח עושים לך בעיות על משהו אחר. אם אתה שלם עם זה וטוב לך סבבה". "למה אתה אומר ככה?", שאל פרלמן ונענה כי "אם הייתי מכיר אותך, וואלה הייתי בא איתך יד ביד. אבל תשמע, כל הכבוד". פרלמן ענה כי "הייתי רכז נוער, מארגן הפגנות. ארגנתי הפגנות מול חנות של חזיר". הסוכן שאל: "מה יצא לך מזה?", ופרלמן ענה "השתדלתי להעלות את זה למודעות, שאנשים לא יקנו שם". הסוכן אמר לו, לכאורה, בשלב זה: "לא יותר פשוט לבוא בלילה לזרוק בקבוק תבערה ואנשים יבינו את המסר? פעמיים זרקת בקבוק, הביטוח לא יבטח אותו". פרלמן ענה: "אי אפשר להתמיד בזה, פעם שנייה שלישית יתפסו אותך, נגמר".

גורמים ביטחוניים המעורבים בחקירה התייחסו אמש לדברים ומסרו בתגובה כי: "במסגרת החקירה כנגד פרלמן, בוצעו מספר מהלכים חקירתיים שמטרתם היתה לאשר או להזים את החשדות החמורים כנגד פרלמן ובתוכם סדרה של מעשי רצח. חלק ממהלכים אלו נועדו ליצור רמת אמון על מנת לחקור את החשדות כנגדו".

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח, התייחס אתמול בצהרים לדברים. סלאח אמר כי "כל עוד ההוראה ניתנה על ידי השב"כ, משמעות הדבר שהיא ניתנה על ידי ממשלת ישראל. זאת משום שהשב"כ פועל לפי הוראות ישירות מראש הממשלה".

לדברי סלאח, משמעות הדבר היא שהממסד הישראלי הגיע לשפל חסר תקדים בהתנהגותו. "אני משוכנע שרוב הפרטים אודות הניסיון להתנקש בחיי לא נחשפו ורק בבוא היום ייחשפו כל הפרטים בעניין", הוסיף.

עדכון ראשון - 19:55 15.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully