וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר למאמן כדורגל על מעשה מגונה בילדה

קובי מנדל

15.7.2010 / 19:11

מאמן כדורגל מקרית טבעון הורשע במעשה מגונה בילדה בת 13.5, אותה אימן. המאמן ביקש את עזרת הקטינה בסידור תלבושות כדורגל, הושיב אותה על ברכיו וביצע בה מעשים מגונים

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (חמישי) מאסר בפועל של שנה ושנה ועוד חצי שנת מאסר על תנאי על ליאור ניסן, בן 37 נשוי ואב לשתי בנות, לשעבר מאמן כדורגל במסגרות שונות ביישוב קרית טבעון. ניסן הורשע בעבירה של מעשה מגונה בנסיבות אינוס, של קטינה כבת 13. כמו כן חייב אותו בית המשפט לפצות את המתלוננת בסכום של 12 אלף שקלים. יחד עם זאת, הנאשם זוכה מעבירה של כליאת שווא.

ניסן הועמד לדין על כך שבמסגרת תפקידו אימן את המתלוננת בת ה- 13 במשך מספר שנים, במתנ"ס ובקבוצת הכדורגל של בית הספר בו למדה. בין המתלוננת לבינו שררו יחסי ידידות והיא נהגה לסייע לו בעניינים הקשורים לעבודתו כמאמן כדורגל. לפני כחמש שנים וחצי, בינואר 2005, פגשה המתלוננת בנאשם ברחוב הסמוך לביתה כאשר חזרה מבית הספר. הנאשם ביקש ממנה להתלוות אליו, על מנת לעזור לו להכין תלבושות לקבוצות הכדורגל והיא הסכימה והתלוותה אליו ברכבו. כאשר הגיעו השניים לאצטדיון, נכנסו למשרד הנאשם ועבדו יחד זמן מה עד שהנאשם התיישב על כיסא לידה, הודיע לה שכעת "יעשו הפסקה" ואמר לה להתיישב עליו, תוך שהוא מושך אותה עם ידו.
לאחר מכן ביצע בה הנאשם מעשים מגונים.

השופטת רחל חוזה קבעה במסגרת הכרעת הדין, כי הוכח במידת ההוכחה הנדרשת, כי הנאשם הושיב את המתלוננת על רגליו, הכניס את ידו מתחת לחולצתה, ליטף בידו האחת את גבה ובידו השניה נגע במפשעתה, על בגדיה, ושאלה אותה האם נעים לה. כמו כן הוא הרים את חולצתה, נישק אותה בגבה וביקש ממנה כי תנשקו בפיו. עוד קבעה השופטת, כי הוכח שהנאשם עשה את המעשים לשם גירוי, ביזוי וסיפוק מיני, וזאת כאשר בעינו לא הייתה חשיבות לשאלת הסכמת המתלוננת, קטינה שטרם מלאו לה 14 שנים.

השופטת חוזה ציינה, כי ניסן ניצל את מעמדו כמאמן כדורגל, אליו חשה המתלוננת יחס של קירבה והערכה מיוחדים ובכך הפר את האמון שנתנה בו. לקביעתה, גם אם מעשי העבירה לכשעצמם, אינם נמנים על החמורות שבעבירות המין, הרי שאין חולק כי הם פגעו בכבודה ובפרטיותה של המתלוננת וחומרתם נובעת מנסיבות ביצועם - על רקע מערכת יחסים של חונך וחניכה וגילה הצעיר של המתלוננת.

עוד הוסיפה השופטת, כי על הענישה לבטא את חומרת היתר המתלווה, ככלל, למעשה מגונה, כאשר זה מתבצע על ידי מורה, מדריך או איש חינוך כלפי תלמידים, או חניכים הסרים למרותו. אלה רואים בו "דמות המשמשת להם דוגמה לדרך התנהגות הראויה לחיקוי ולהערצה והינם נותנים בו אמון מלא". השופטת כתבה כי כל פגיעה בהם, מה עוד שעניינה נושא אופי מיני, "מותירה בנפשותיהם הרכות אותות קשים, המשתמרים לאורך השנים, ויש בה כדי להשליך על כל מהלך חייהם, גם לאחר שבגרו".

עבור השופטת חוזה היה זה גזר הדין האחרון, שכן היום היה זה יומה האחרון בתפקיד של סגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully