וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר פרלמן הוארך בשבוע: חשוד ב-4 מקרי רצח

15.7.2010 / 15:12

ביהמ"ש האריך בשבוע את מעצרו של פעיל הימין החשוד ברצח פלסטינים. חיים פרלמן חשוד בשבעה מעשי רצח ו-7 ניסיונות לרצח. פרקליטו: "הוא חף מפשע שהופלל על ידי השב"כ"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בצהריים (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של חיים פרלמן, פעיל הימין שנעצר בחשד לרצח פלסטינים. פרלמן חשוד בארבעה מקרי רצח, בשנים 98'-99' ו-2004. כמו כן, הוא חשוד בשבעה ניסיונות לרצח. התביעה ביקשה להאריך את מעצרו ב-14 יום, אך בית המשפט פסק על הארכה של שבעה ימים בלבד.

השופטת אמרה במהלך הדיון כי החשוד שומר על זכות השתיקה וכי החקירות מבוססות בעיקרן על שיחות שהתקיימו בין פרלמן לאנשי השב"כ בשנים האחרונות.

פרקליטו של חיים פרלמן, עורך הדין עדי קידר, אמר לאחר הדיון כי "מרשי לא עשה את הדברים המיוחסים לו. מדובר באדם חף מפשע, שהופלל והודח על ידי השב"כ בדרכים פסולות". עוד טען הפרקליט, כי "אני לא אתפלא גם אם יעלו חשדות לגבי אירועים אחרים שלא פוענחו עדיין", כך דווח בגלי צה"ל.

מקורביו של פרלמן טענו לאחר הדיון כי פרלמן הודח על ידי השב"כ לביצוע המעשים. לדבריהם, "אפילו השופטת אמרה בהחלטתה היום כי השב"כ מסתמך אך ורק על דבריו של פרלמן ולא יותר. מדובר במקרה של אדם שבדה סיפורים כדי לקבל כסף. בשב"כ מבקשים לכסות על עצמם כדי להימנע מוועדת חקירה ועריפת ראשים. לאור ההקלטות בהן נשמע איש השב"כ מדיח את פרלמן לבצע עבירות, יש צורך מיידי בניקוי האורוות בחטיבה היהודית לאור ניצולו של בן אדם במצוקה".

זכה לכינוי "הדוקר הסדרתי"

אתמול הותר לפרסום כי פרלמן בן ה-30 נעצר שלשום בחשד כי דקר למוות פלסטינים וכי היה מעורב בעוד מספר ניסיונות רצח בדקירה. פרלמן זכה לכינוי הדוקר הסדרתי לאחר שעל פי החשד דקר מספר בני מיעוטים בשכונות חרדיות בירושלים. פרלמן, נשוי ואב לשלושה, למד לשעבר בישיבת "הרעיון היהודי" בירושלים המזוהה עם משנתו של הרב מאיר כהנא.

מקורביו של פרלמן טענו אתמול כי הוא עבד בשנת 2000 כסוכן בשירות הביטחון הכללי. הם פרסמו תמליל של שיחה שקיים לכאורה עם מעבידו בשב"כ לפני מספר שבועות, אשר ניסה להדיח אותו לבצע עבירות ביטחוניות שונות, ובהן לרצוח את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סאלח.

על פי הדיווח, פרלמן קיים עם השב"כ קשר שנמשך מספר חודשים והקשר הזה נותק ביוזמתו. עוד נטען כי הן לפני כן והן לאחר הפסקת הקשר, היה פרלמן תחת מעקב צמוד של השב"כ, זאת על רקע עמדותיו הפוליטיות. עוד טוענים מקורביו כי בחודשים האחרונים השב"כ יצר עמו קשר מחודש במטרה להדיחו לביצוע פעולות ביטחוניות כנגד האוכלוסיה הפלסטינית.

עדכון ראשון: 13:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully