וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חניכה בקורס טיס נטשה מטוס - ונפצעה קל

יהושע בריינר

15.7.2010 / 12:55

צוערת בקורס נפצעה באורח קל לאחר שנאלצה לנטוש מטוס עפרוני שסטה ממסלולו בטיסת אימונים בנגב. מפקד חיל האוויר הורה לקרקע את כל מטוסי העפרוני בעקבות התקרית

חניכה בקורס טיס ביצעה בצהריים (חמישי) נטישה מוצלחת של מטוס מסוג עפרוני במהלך נחיתה מטיסת אימון בבסיס חצרים שבנגב. היא נפצעה באורח קל בלבד לאחר שנטשה את המטוס באמצעות כיסא המפלט.

האירוע התרחש במהלך טיסת אימון שערכה החניכה על המטוס. החניכה פתחה בהליך של נחיתה, אולם לפתע החל המטוס לסטות ממסלולו. בשלב זה, הפעילה החניכה את כיסא המפלט במטוס והתנתקה מממנו עד שנחתה על הקרקע. כתוצאה מהנחיתה, נחבלה הצעירה קלות ובהמשך נלקחה לקבלת טיפול רפואי. המטוס המשיך בנחיתה עד שנעצר בחולות בסמוך למסלול. כתוצאה מכך נגרם לו נזק, אולם הוא לא התרסק.

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הורה בעקבות המקרה על קרקוע מערך מטוסי העפרוני וביצוע בדיקות טכניות במטוסים. העפרוני הוא מטוס אימונים מתקדם שהחליף את מטוס הצוקית הוותיק עליו מתאמנים החניכים בקורס הטיס.

בית הספר לטיסה של חייל האוויר קלט לפני כשנה את מטוסי העפרוני מארה"ב. מדובר במטוס המצויד במנוע "טורבו פרופ", המשמש להדרכת טיסה בבתי ספר רבים בעולם. מפקד חיל האוויר נחושתן אמר עם קבלת המטוסים, כי מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית של יכולת ההדרכה של החייל. "המטוס הזה מצעיד את ביה"ס לשנות ה-2000 ויאפשר הדרכה טובה יותר לפרחי הטיס".

בסוף חודש מרץ, אירעה תאונת אימונים נוספת בכלי טיס של צה"ל. מכונאי במסוק ינשוף של חיל האוויר, נפצע באורח קל בידו, זאת לאחר שנפל מהמסוק במהלך אימון של צוות המסוק. לקראת סיום האימון ניסה המסוק להמריא, אולם המכונאי לא הספיק להיכנס לתוך גוף המסוק, ולאחר ההמראה נפל מפתח המסוק ונחבל באורח קל מאוד בידיו. באימון המדובר שנערך בנגב היה אמור הצוות לתרגל סיכול הברחות מאזור מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully