וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה יוצאת למלחמה במסתננים לישראל

פנחס וולף

15.7.2010 / 12:42

השרים ידונו ביום ראשון בהצעת החלטה להתמודדות עם זרים שהסתננו לארץ ולמניעת הסתננות עתידית. על הפרק: גירוש לארצות המוצא או למדינה שלישית בטוחה ובניית מכשול בגבול

שלב נוסף במלחמה שמנהלת הממשלה במהגרים ובמסתננים: הממשלה תדון ביום ראשון בהצעת החלטה להקשחת תנאי הכניסה לישראל ולהצרת צעדיהם של המסתננים שכבר הצליחו לחדור למדינה. את הצעת ההחלטה, המבוססת על המלצות "ועדת אמנון רובינשטיין" שהוקמה בשנת 2005, יגיש "פורום ההגירה", בו חברים שר המשפטים יעקב נאמן, שר הביטחון אהוד ברק והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'.

על פי הנתונים, במחצית הראשונה של שנת 2010 נתפסו למעלה מ- 7,000 מסתננים. מדובר בעליה חדה לעומת 2009, אז נתפסו 4,900 מסתננים בלבד. ההערכה היא כי מספרם המסתננים בישראל מסתכם ביותר מ-26,500. כמו כן, מתוך 6,368 בקשות למקלט מדיני, רק 141 (כ-2%) הוגדרו כפליטים.

כמו כן, הגבול עם מצרים עדיין פתוח למסתננים, למרות הצהרותיו של ראש הממשלה על הקמת הגדר בגבול. "פורום ההגירה" ציין כי עמדת מצרים גורסת כי לא סוכם על החזרת מסתננים אליה, למרות הבנות שסוכמו בעל פה מול שלטונותיה. הפורום קובע כי "כניסתם של המסתננים צפויה לגדול מחודש לחודש, אם לא יטופל בהתאם בכל המישורים: בניית המכשול, הקטנת התמריץ להסתנן, החזרה למדינות המוצא או למדינה שלישית בטוחה. חדירת המסתננים לישראל מהווה בעיה ביטחונית חמורה".

"להגביל את מהגרי העבודה"

לטענת השרים, המסתננים מהווים סכנה ביטחונית מיידית, שכן הם עלולים להכניס עמם גם אמצעי לחימה המסייעים לגורמי טרור וגורמים פליליים, וכן להבריח סמים. עוד נטען כי הם מהווים סכנה במישור הביטחוני הלאומי, כאשר לטענת הפורום "כבר כיום נוצרו בערים מסוימות מושבות מסתננים המשפיעות על הפשיעה ועל תחושת הביטחון האישי". במישור הכלכלי קובע הפורום כי "אוכלוסיית המסתננים מהווה נטל כלכלי כבד על מדינת ישראל בכלל (שירותי רווחה, החזקה על ידי שירות בתי הסוהר ושירותים רפואיים) ועל תושביה בפרט (נטילת מקומות תעסוקה)".

חוות דעת של השב"כ שהוגשה לפני עשרה ימים קובעת בנוסף כי יש לצמצם את מספר מקבלי האישור ל"איחוד משפחות" מיהודה ושומרון ולנקוט באמצעים למניעת קשר של תושב יו"ש המוזמן לישראל עם גורמים עוינים. בחוות הדעת, השב"כ גם ממליץ להקשיח בחקיקה את המגבלות על הגירת משפחה, במקרה של הידרדרות במצב הביטחוני ביו"ש.

ההצעה אינה פוסחת גם על מהגרי העבודה, וקובעת כי לצמצם את מספרם ולהגדיר את משך שהייתם בישראל. כמו כן היא ממליצה שלא לאפשר להם להתאזרח או לקבל "תושבות קבע". רק בתחום הסיעודי, מטעמים הומניטאריים, שר הפנים יוכל להאריך את האשרה של העובד הזר.

ואילו בנוגע למסתננים, מבקשי מקלט ופליטים, הממשלה תחליט לפעול באמצעות פתרון משולב לבעיית ההסתננות במישור הביטחוני, המדיני, המנהלי והמשפטי. עם זאת, פורום השרים יציע שהחקיקה החדשה תהיה רק בנוגע למסתננים ולא לגבי פליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully